ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kuaterniyonlar ve Dönmeler MAT533 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kuaterniyonları kavrar.
    2-Dönmeleri kavrar.
    3-Kuaterniyonlar ve dönmeler arasındaki bağlantıları yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2041248
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Lineer cebirin temelleri
    2 Matris cebiri
    3 Düzlemde dönmeler
    4 3-Boyutlu uzaylarda dönmeler
    5 3-Boyutlu uzaylarda dönme dizileri
    6 Kuaterniyon cebiri
    7 Üstel form
    8 Frobenius Teoremi
    9 Kuaterniyonlarda iç çarpım
    10 3- ve 4- Boyutlu uzaylarda kuaterniyonlar ve dönmeler
    11 Kuaterniyon operatör dizileri
    12 Dönme örnekleri
    13 Kuaterniyonlar için matris formülü
    14 Küresel trigonometri için uygulamalar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yard. Doç. Dr. Ufuk ÖZTÜRK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları İlgili anabilim dalının öğretim üyeleri
    Kaynaklar 1) J. .B. Kuipers, 1999, Quaternions and Rotation sequences, Princeton University Press. 2.) J. P. Ward, 1997, Quaternions and Cayley Numbers, Kluwer Academic Publishers.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, kuaterniyonlar teorisi ve kuaterniyonların dönmelerle ilgili uygulamaları hakkında bilgi sağlamaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır. 5
    3 Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir. 2
    4 Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 4
    5 Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    6 Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
    7 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir. 3
    8 Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. 5
    9 Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    10 Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster