Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hareket geometrisinin tanımlanması
|
K3-Ders Notları
|
2
|
Kayan vektörlerin vektörel ve analitik ifadesi
|
K3-Ders Notları
|
3
|
Torsörün bileşkesi ve momenti
|
K3-Ders Notları
|
4
|
Torsörlerde kendine denk bırakan işlemler
|
K3-Ders Notları
|
5
|
Sıfır momentli doğru
|
K3-Ders Notları
|
6
|
Kinematik tanımı
|
K3-Ders Notları
|
7
|
Açısal hız
|
K3-Ders Notları
|
8
|
Mutlak ve sürüklenme hızı
|
K3-Ders Notları
|
9
|
Pol eğrilerinin kaymadan yuvarlanması
|
K3-Ders Notları
|
10
|
Pol doğrusu
|
K3-Ders Notları
|
11
|
Yörünge eğrisi ve eğriliği
|
K3-Ders Notları
|
12
|
Düzlem hareketinde nokta eşlemesi
|
K3-Ders Notları
|
13
|
Küre hareketinin indirgenmesi
|
K3-Ders Notları
|
14
|
Uzay kinematiği
|
K3-Ders Notları
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ufuk ÖZTÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
İlgili anabilim dalının öğretim üyeleri
|
Kaynaklar
|
K1. H. R. Müller, Kinematik Dersleri, Ankara Ün., Ankara, 1963.
K2. I.E.Leonard, J.E.Lewis, A.C.F. Liu, G.W. Tokarsky, Classical Geometry: Euclidean, Transformational, Inversive, and Projective, 2014.
K3. Ders Notları
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Fizik, mühendislik ve robotik çalışmalara geometrik temelli bir bakış kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
-
|
2
|
Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır.
|
3
|
3
|
Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir.
|
3
|
4
|
Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
|
-
|
5
|
Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
6
|
Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
7
|
Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir.
|
-
|
8
|
Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
-
|
9
|
Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
10
|
Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|