ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hareket Geometrisi I MAT545 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kayan vektörü bilir
    2-Düzlem hareketindeki hızları hesaplar
    3-Uzayda hareketi bilir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler6031854
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012424
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   190
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,33 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hareket geometrisinin tanımlanması K3-Ders Notları
    2 Kayan vektörlerin vektörel ve analitik ifadesi K3-Ders Notları
    3 Torsörün bileşkesi ve momenti K3-Ders Notları
    4 Torsörlerde kendine denk bırakan işlemler K3-Ders Notları
    5 Sıfır momentli doğru K3-Ders Notları
    6 Kinematik tanımı K3-Ders Notları
    7 Açısal hız K3-Ders Notları
    8 Mutlak ve sürüklenme hızı K3-Ders Notları
    9 Pol eğrilerinin kaymadan yuvarlanması K3-Ders Notları
    10 Pol doğrusu K3-Ders Notları
    11 Yörünge eğrisi ve eğriliği K3-Ders Notları
    12 Düzlem hareketinde nokta eşlemesi K3-Ders Notları
    13 Küre hareketinin indirgenmesi K3-Ders Notları
    14 Uzay kinematiği K3-Ders Notları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ufuk ÖZTÜRK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları İlgili anabilim dalının öğretim üyeleri
    Kaynaklar K1. H. R. Müller, Kinematik Dersleri, Ankara Ün., Ankara, 1963. K2. I.E.Leonard, J.E.Lewis, A.C.F. Liu, G.W. Tokarsky, Classical Geometry: Euclidean, Transformational, Inversive, and Projective, 2014. K3. Ders Notları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Fizik, mühendislik ve robotik çalışmalara geometrik temelli bir bakış kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. -
    2 Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır. 3
    3 Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir. 3
    4 Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. -
    5 Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. -
    6 Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. -
    7 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir. -
    8 Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. -
    9 Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    10 Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster