Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dual sayılar sistemi
|
K1-Bölüm 4.1
|
2
|
Dual sayılar ile ilgili temel tanım ve teoremler
|
K1-Bölüm 4.1
|
3
|
Dual sayılarda eşlenik ve bölme,
Dual sayılarda iç çarpım ve norm
|
K1-Bölüm 4.1
|
4
|
Dual sayıların matris gösterimi
|
K1-Bölüm 4.1
|
5
|
Dual sayıların kutupsal gösterimi
|
K1-Bölüm 4.1
|
6
|
Dual değişkenli fonksiyonlar
|
K1-Bölüm 4.1
|
7
|
D-Modül ve dual vektörler
|
K1-Bölüm 5.1
|
8
|
D-Modül üzerinde iç çarpım ve norm
|
K1-Bölüm 5.1
|
9
|
Dual vektörlerin normlanması
|
K1-Bölüm 5.1
|
10
|
Birim dual küre
|
K1-Bölüm 5.1
|
11
|
E. Study dönüşümü
|
K1-Bölüm 5.1
|
12
|
Dual açı
|
K1-Bölüm 5.1
|
13
|
Yönlü doğruların dual açıya bağlı olarak durumlarının incelenmesi
|
K1-Bölüm 5.1
|
14
|
D-Modül üzerinde vektörel çarpım
|
K1-Bölüm 5.1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr Öğr Üyesi Kahraman Esen ÖZEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Yüce, S. (2020). Sayılar ve Geometri, 1. Baskı. Pegem Akademi, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Hacısalihoğlu, H. H. (1983). Hareket Geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi, Gazi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, Ankara
|
Dersin Amacı
|
Dual sayılar hakkında temel kavramları ve teoremleri vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Dual sayılar sistemi, Dual sayıların kutupsal gösterimi, Birim dual küre, E. Study dönüşümü, Dual açı, D-Modül üzerinde vektörel çarpım
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
-
|
2
|
Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır.
|
-
|
3
|
Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir.
|
3
|
4
|
Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
|
3
|
5
|
Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
6
|
Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
7
|
Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir.
|
3
|
8
|
Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
-
|
9
|
Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
10
|
Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
2
|