Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Graflarla ilgili temel kavramlar
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Bulanık kümeler ve Bulanık bağıntılar
|
K2. Bölüm 1
|
3
|
Bulanık grafın tanımı ve bulanık grafla ilgili temel kavramlar
|
K3. Bölüm 1.1,1.2,1.3,1.4 ve 1.5
|
4
|
Bulanık grafların otomorfizmi ve izomorfizmi
|
K3. Bölüm 1.6
|
5
|
Bulanık grafın tümleyeni
|
K3. Bölüm 1.7
|
6
|
Düzenli ve düzensiz bulanık graflar
|
K3. Bölüm 1.8
|
7
|
Bulanık grafların birleşimi, join işlemi ve bileşkesi.
|
K3. Bölüm 1.9.1, 1.9.2, 1.9.3
|
8
|
Bulanık grafların direkt, yarı-güçlü ve güçlü çarpımı
|
K3. Bölüm 1.9.4, 1.9.5, 1.9.6
|
9
|
Bulanık grafların kartezyen, tensör, normal, modüler ve homomorfik çarpımları
|
K3. Bölüm 1.9.7, 1.9.8, 1.9.9, 1.9.10, 1.9.11
|
10
|
Bulanık grafların matris temsilleri
|
K3. Bölüm 1.10
|
11
|
Dengeli bulanı graflar ve bulanık graftaki klikler
|
K3. Bölüm 1.11, 1.12
|
12
|
Bulanık graflardaki bağımsız kümeler ve baskınlık
|
K3. Bölüm 1.13, 1.14
|
13
|
Bulanık grafın özdeğerleri ve enerjisi
|
K3. Bölüm 1.15
|
14
|
Bulanık grafın bazı genelleştirmeleri
|
K3. Bölüm 1.17
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Büyükköse, Ş., & Gök, G. K. (2018). Graf Teoriye Giriş.
K2. Mordeson, J. N., & Nair, P. S. (2012). Fuzzy graphs and fuzzy hypergraphs (Vol. 46). Physica.
K3. Pal, M., Samanta, S., & Ghorai, G. (2020). Modern trends in fuzzy graph theory (pp. 7-93). Springer.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Paksoy, T., Pehlivan, N. Y., & Özceylan, E. (2013). Bulanik küme teorisi. Nobel Yayin: Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bulanık graf yapısını, temel kavramlarının ve bulanık graflar arasındaki işlemlerin öğretilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Bulanık graflar, bulanık grafların çarpım işlemleri, bulanık grafların otomorfizmi ve izomorfizmi, bulanık grafların matris temsilleri ve özdeğerleri, bulanık grafların genelleştirmeleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
3
|
2
|
Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır.
|
3
|
3
|
Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir.
|
3
|
4
|
Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
|
2
|
5
|
Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
6
|
Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
7
|
Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir.
|
-
|
8
|
Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
-
|
9
|
Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
10
|
Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|