Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bulanık küme ve bulanık kümelerin işlemleri
|
K1. Bölüm 2.1,2.2 K2. Bölüm 6.4,6.5
|
2
|
Bulanık kümelerin genişleme prensibi
|
K1. Bölüm 2.4 K2. Bölüm 6.6
|
3
|
Bulanık kümelerin kartezyen çarpımı ve bulanık bağıntılar
|
K1. Bölüm 2.4 K2. Bölüm 7
|
4
|
Bulanık sayılar ve bulanık sayı çeşitleri
|
K1. Bölüm 2.4.2 K2. Bölüm 3
|
5
|
Aralık sayıları ve bulanık sayıların aritmetik işlemleri I
|
K2. Bölüm 1 ve 4
|
6
|
Aralık sayıları ve bulanık sayıların aritmetik işlemleri II
|
K2. Bölüm 1 ve 4
|
7
|
Bulanık sayıların genişleme prensibine dayanan işlemleri
|
K1. Bölüm 2.4.2, 2.4.3
|
8
|
t-norm ve t-conorm
|
K3. Ders Notları (1-10)
|
9
|
Bulanık kümelerin uygulamaları
|
K2. Bölüm 2.5
|
10
|
Sezgisel bulanık kümeler ve işlemleri
|
K4. Bölüm 1.1,1.2
|
11
|
Sezgisel bulanık kümelerin kartezyen çarpımları ve sezgisel bulanık bağıntılar
|
K4. Bölüm 1.3, 1.4, 1.5
|
12
|
Sezgisel bulanık kümelerin uygulamaları
|
K4. Bölüm 5.1,5.2
|
13
|
Resim, Pisagoryan ve q-rung ortopair bulanık kümelerin tanımlarına genel bir bakış
|
K3. Ders Notları (50-58)
|
14
|
Bulanık kümelerin genişlemeleri arasındaki ilişkiler
|
K3. Ders Notları (58-65)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Faruk KARAASLAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr Faruk Karaaslan
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Tanaka, K. (1991). An Introduction to Fuzzy Logic for Practical Applications, Springer-Verlag,New York Berlin Heidelberg. K2. Bojadziev, G. and Bojadziev, M. (1995). Fuzzy sets, fuzzy logic, applications (Vol. 5). World scient fic. K3. Lecture Notes K4. Atanassov, K.T. (2012). On intuitionistic Fuzzy Set Theory, Springer-Verlag Berlin He delberg.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Zimmermann, H.J. (2011). Fuzzy set theory and its applications. Springer Science and Business Media. YK2.Bede, B. (2013). Fuzzy sets. In Mathematics of Fuzzy Sets and Fuzzy Logic (pp. 1-12). Springer, Berlin, He delberg. YK3. Kahraman, C. and Otay, I.(Ed tors) (2019). Fuzzy Multi -criteria Decision-Making Using Neutrosophic Sets, Springer, Cham.
|
Dersin Amacı
|
Bulanık küme ve sezgisel bulanık küme kavramlarını, İşlemlerini ve matematiksel özelliklerini öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Bulanık kümeler ve işlemleri, bulanık bağıntı, bulanık sayı, sezgisel bulanık sayı ve onların işlemleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
4
|
2
|
Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır.
|
3
|
3
|
Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir.
|
3
|
4
|
Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
|
-
|
5
|
Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
2
|
6
|
Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
7
|
Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir.
|
-
|
8
|
Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
2
|
9
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi`nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
11
|
Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|