Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilgisayara giriş ve paket programların ve Mathematica` nın tanıtımı ve kullanımı
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Temel sayısal hesaplamalar
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Değişken tanımlaması
|
K1-Bölüm-2
|
4
|
Cebirsel hesaplamalar
|
K1-Bölüm-2
|
5
|
Cebirsel ifadelerin dönüşümü I
|
K1-Bölüm-3
|
6
|
Cebirsel ifadelerin dönüşümü II
|
K1-Bölüm-3
|
7
|
Cebirsel ifadelerin bir parçasını alma
|
K1-Bölüm-4
|
8
|
Sembolik Mathematica
|
K1-Bölüm-4
|
9
|
Denklemleri Solve, Reduce ve FindRoot Komutlarıyla çözümleri
|
K1-Bölüm-5
|
10
|
Series komutuyla Taylor ve Maclaurine kuvvet serileri açılımı ve kullanımı
|
K1-Bölüm-5
|
11
|
Listeler (Table, Array)
|
K1-Bölüm-6
|
12
|
Listelerle ilgili komutlar
|
K1-Bölüm-6
|
13
|
Plot komutuyla grafik çizimleri
|
K1-Bölüm-7
|
14
|
ContourPlot ve DensityPlot komutları
|
K1-Bölüm-7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ufuk Öztürk
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Wolfram, S. (2003). The Mathematica Book, Fifth Edition. Wolfram Media, Inc.
K2. Çınar, M. & Çınar, M. (2000). Mathematica 3.0 ve 4.0, Seçkin Yayıncılık, Ankara
K3. Ders notları
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bilgisayarda paket programlardan Mathematica`yı öğrenerek temel cebirsel işlemleri sembolik ve sayısal olarak yapıp iki veya üç boyutta grafikleri çizmektir. Ayrıca Fizik ve Matematikte uygulamalar yapmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bilgisayara giriş ve paket programların ve Mathematica` nın tanıtımı ve kullanımı; Temel sayısal hesaplamalar; Değişken tanımlaması; Cebirsel hesaplamalar; Cebirsel ifadelerin dönüşümü I; Cebirsel ifadelerin dönüşümü II; Cebirsel ifadelerin bir parçasını alma; Sembolik Mathematica; Denklemleri Solve, Reduce ve FindRoot Komutlarıyla çözümleri; Series komutuyla Taylor ve Maclaurine kuvvet serileri açılımı ve kullanımı; Listeler (Table, Array); Listelerle ilgili komutlar; Plot komutuyla grafik çizimleri; ContourPlot ve DensityPlot komutları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
5
|
2
|
Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır.
|
-
|
3
|
Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir.
|
4
|
4
|
Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
|
4
|
5
|
Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
6
|
Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
7
|
Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir.
|
-
|
8
|
Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
5
|
9
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi`nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
11
|
Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|