Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gıdaların boyut, şekil, hacim özellikleri
|
K1 Sayfa 1-20
|
2
|
Gıdaların yoğunluk ve özgül ağırlık özellikleri, yoğunluk tipleri, porozite
|
K1 Sayfa 20-33
|
3
|
Yüzey gerilimi, ara yüzey gerilimi, yüzey aktif maddeler
|
K1 Sayfa 229-238
K2 Sayfa 125-176
|
4
|
Emülsiyon sistemlerin temelleri
|
K2 Sayfa 1-26
|
5
|
Emülsiyon oluşumu ve stabilitesi
|
K2 Sayfa 245 - K2 Bölüm 7
|
6
|
Gıda emülsiyonlarına örnekler, tekstür ve aroma özellikleri
|
K2 Bölüm 12
|
7
|
Newtonian ve Newtonian olmayan gıdalar
|
K1 Sayfa 40-50
|
8
|
Gıdaların termal özelliklerine giriş, termal iletkenlik
|
K1 Sayfa 107-138
|
9
|
Özgül ısı, entalpi ve gizli ısı
|
K1 Sayfa 139-151
|
10
|
Gıdaların tekstürel özellikleri
|
K1 Sayfa 90-100
|
11
|
Gıdaların renk özellikleri, renk ölçüm metodları
|
K1 Sayfa 162-172
|
12
|
Gıdaların dielektrik özellikleri
|
K1 Sayfa 173-189
|
13
|
Gıdaların su aktivitesi
|
K1 Sayfa 205-212
|
14
|
Gıdaların sorpsiyon izotermleri
|
K1 Sayfa 213-224
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Onur Ketenoğlu
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Sahin, S., Sumnu, S.G. (2006). Physical Properties of Foods. Springer New York.
K2. McClements, D. J. (2016). Food emulsions : principles, practices, and techniques. (3rd ed.). CRC Press, Boca Raton, FL.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı gıdaların fiziksel özelliklerinin dayandığı temellerin ardından emülsiyon sistemleri ve viskoelastik özellikler, gıdaların tekstürel özellikleri, termal özellikler, renk ve dielektrik özellikler ile su aktivitesi hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Gıdaların boyut, şekil ve hacim özellikleri, yüzey ve ara yüzey gerilimi ile yüzey aktif maddeler, emülsiyon sistemlerinin temelleri, Newtonian ve Newtonian olmayan gıdalar, gıdaların termal özellikleri, gıdaların tekstürel özellikleri, gıdaların elektromanyetik özellikleri, su aktivitesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır.
|
4
|
2
|
Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
|
-
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olur.
|
3
|
5
|
Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilir.
|
-
|
6
|
Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
4
|
7
|
Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürer.
|
5
|
9
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
4
|
10
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
-
|
11
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|