ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği GMÜ501 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bir bilimsel makalenin yazım ve basımını doğru kaynaklar kullanarak yapar.
    2-Araştırmalara ve bilimsel yazılara esas teşkil edecek ilgili bilimsel literatür çalışmalarına erişirek değerlendirir.
    3-Bilimsel yayınları doğru şekilde değerlendirir.
    4-İngilizceyi bilimsel verilerin değerlendirilmesinde kullanarak çalışma sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak sunar.
    5-Bilimsel çalışma ve değerlendirmede yalnız ve takım çalışması yaparken gerekli işleri etik olacak şekilde yönetir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler4013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje6014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Oğuz AYDEMİR, Dr. Öğr. Üyesi Deniz BAŞ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Deniz Baş

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Uçak, N.Ö., Birinci, H.G. (2008). Bilimsel etik ve intihal. Türk kütüphaneciliği, 22 (2), 187-204. K2. Day, R.A. (1996). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır? G.A. Altay (çeviren). TÜBİTAK yayınları, Ankara. K3. Tiryaki, O. (2014). Bilimsel yayın hazırlama teknikleri. ÇOMU Ziraat Fakültesi Dergisi, 2 (1), 143-155. K4. Yaşar, E. (2018). Akademik intihal, nedenleri ve çözüm önerileri. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 1(1), 34-44.
    Yardımcı Kitap YK1. Çankırı Karatekin Üniversitesi Fen Bilimleri Enst. Tez Yazım Kılavuzu. (2009) https://fbe.karatekin.edu.tr/tez-yazim-kilavuzu-5420-sayfasi.karatekin
    Dersin Amacı Bilimsel araştırma ve bilimsel yazı kavramlarının işlenmesi. Bir bilimsel yazı hazırlamanın tüm kurallarının incelenmesi Rapor ve tez hazırlama tekniklerinin açıklanması Basılı bilimsel makalelerin değerlendirilmesi ve düzeltilme yollarının irdelenmesi Seçilen bir araştırmanın sonuçlandırılması; sözlü ve yazılı olarak sunulması Tüm çalışmalarda yayın etiğinin göz önüne alınması
    Dersin İçeriği Bilimsel etik hakkında bilgi ve bilimsel makale yazımı hakkında genel hususlar, terminoloji Bilimsel çalışmada etiğin önemi ve yapılması gerekenler,bilimsel yazımda etik kurallar Bilimsel yazım ve bilimsel makale kavramları ve araştırma içeren arama motorları, bilimsel kaynakların tanıtımı makale yazım öncesi yapılan çalışmaya uygun dergi seçimi Bilimsel çalışmada intihal ve yapılacak makale çalışmasında kullanılacak deepknowledge uzaktan erişim faaliyetlerinin tanıtımı Bilimsel dergi ve diğer kaynaklara erişimin nasıl yapılacağının anlatılması Bilimsel makale yazımında konu dahilinde seçilecek anahtar kelimelerin önemi, belirlenen anahtar kelimelerle dergi ve kitap tarama çalışmasının yapılması, başlık; yazarlar; özet; giriş; materyal ve metot, sonuç, kaynakların yazımı Tartışma ve değerlendirme, Sonuç yorumları; referanslar; teşekkür Tabloların ve şekillerin hazırlanışı; Doğru sözcüklerin ve ifadelerin seçimi Bilimsel yazımda etik kurallar , turnitin programının tanıtılması Örnek bir bilimsel yayının değerlendirilmesi Bilimsel bir yazının sözlü ve poster sunumu Bir bilimsel çalışma ile ile yurt içi ve yurt dışı kongre, sempozyum, konferansa katılım için yapılması gerekenler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. 4
    2 Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 4
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. 3
    4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olur. 3
    5 Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilir. 4
    6 Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. 2
    7 Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır. 3
    8 Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürer. 4
    9 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 3
    10 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. 2
    11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster