ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği INS501 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim araştırmaları ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Eğitim araştırmaları için bilimsel veri toplama yöntemlerini seçer.
    3-Eğitim araştırmalarında kullanılacak istatistiksel yöntemlerini belirler.
    4-Tez, makale, bildiri gibi akademik çalışmaları inceler.
    5-Tez, makale, bildiri gibi akademik ve özgün çalışmaları üretir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   182
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,07 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel kavramlara giriş (veri, değişken, örneklem, evren, değişken türleri, hipotez, varsayım vb.) K1-Bölüm 1
    2 Bilimsel araştırmanın aşamaları, Bilim, Bilim Etiği, APA K1-Bölüm 1
    3 Problem cümlesinin belirlenmesi, veri tabanlarının tanıtımı ve veri tabanlarında tarama yapma. Turnitin programının tanıtımı. K1-Bölüm 2
    4 Örneklem K1-Bölüm 3
    5 Deneysel Modeller K1-Bölüm 5
    6 Nitel araştırma yöntemleri (Görüşme) K2-Bölüm 7
    7 Nitel araştırma yöntemleri (gözlem, ) K2-Bölüm 9
    8 Nitel araştırma yöntemleri (dokuman inceleme vb.) K2-Bölüm 10
    9 Nicel veri analizi (geçerlik ve güvenirlik) K1-Bölüm 4
    10 Verilerin sınıflandırılması, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri K3-Bölüm 2
    11 Korelasyon, kovaryans K3-Bölüm 3
    12 Ölçek geliştirme ve faktör analizi K1-Bölüm 4
    13 Araştırmaların rapor haline getirilmesi K1-Bölüm 7
    14 Araştırma önerilerinin sunulması ve değerlendirme K1-Bölüm 7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Cihan Doğruöz
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Cihan Doğruöz

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17. Baskı). Pegem Yayınları, Ankara. K2. Yıldırım, A. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma. Seçkin Yayıncılık, Ankara. K3. Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El kitabı (3.Baskı). Pegem Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Derste bilimsel tutum ve davranış geliştirmek, veri tabanlarında tarama yapabilmek, bilimsel yöntemleri kullanarak araştırma planlayıp veri toplayabilmek, araştırma sonuçlarını raporlaştırarak sunabilmek.
    Dersin İçeriği Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları, deneysel modeller, nitel ve nicel veri toplama yöntemleri, APA, Turnitin, yayın etiği.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar 3
    2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir -
    3 İnşaat Mühendisliği alanında istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlar ve uygular 4
    4 İnşaat Mühendisliği problemlerini yorumlar, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular 4
    5 İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir 3
    6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar -
    7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır -
    8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir. -
    9 İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler, öğrenir ve uygular 2
    10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarır -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster