Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İklim ve hidrolojik döngü
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Karbon döngüsü ve jeoküre ilişkisi
|
YK 1-Bölüm 1
|
3
|
Jeolojik devirler boyunca iklimler
|
K1-Bölüm 2
|
4
|
İklim değişikliği (küresel ısınma) ve nedenleri
|
YK 1-Bölüm 3
|
5
|
İklim değişikliğine sera gazı etkisi
|
K1-Bölüm 3
K2-Bölüm 10
|
6
|
İklim değişikliğinde çarpık kentleşmenin etkisi
|
K1-Bölüm 3
K2-Bölüm 5
|
7
|
İklim değişikliğinin neden olabileceği doğal afetler: sel felaketleri
|
K2-Bölüm 7
|
8
|
Çığ oluşumu
|
K3-Bölüm 1
|
9
|
Deniz seviyelerinde aşırı yükselme
|
K2-Bölüm 7
|
10
|
Heyelanlar, kaya düşmesi
|
K2-Bölüm 8
|
11
|
Küresel iklim değişikliğinin diğer olumsuz etkileri (ekolojik sonuçlar)
|
K1-Bölüm 4
|
12
|
Küresel iklim değişikliğine karşı koruyucu önlemler
|
K2-Bölüm 10
|
13
|
Küresel iklim değişikliğinin Türkiye üzerinde olası olumsuz etkileri
|
K1-Bölüm 13
|
14
|
Uluslararası İklim Değişikliği Müzakereleri
|
YK 2-Bölüm 1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Salih Yılmaz
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Salih Yılmaz
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Gönençgil, B. (2017). Küresel İklim Değişikliği ve Atmosferik Afetler, İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü. Ders notu, 321s.
K2. Kurt, H., Arık, F. (2018). Planlama, Yapı ve Çevre için Jeoloji. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 422s.
K3. Kömüşcü, A.Ü., Tolga Taştekin, T. (2002). Çığ Oluşumu ve Meteoroloji. Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü Yayınları, 2002, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Depaolo, D.J. (2015). Sustainable carbon emissions: The geologic perspective, MRS Energy & Sustainability. DOI:10.1557/mre.2015.10.
YK.2. https://enerji.gov.tr/bilgi-merkezi-iklim-degisikligi-ve-uluslararasi-muzakereler
|
Dersin Amacı
|
İklim değişikliğine yol açan nedenleri kavramak, iklim değişikliği ve küresel ısınma arasındaki ilişkiyi kavramak, iklim değişikliğinin yol açtığı doğal afetleri tanımak, iklim değişikliğinin sebep olduğu ekolojik sorunları anlamak, iklim değişikliğinin önlenebilmesi için yapılan ulusal-uluslararası çalışmaları anlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi; doğal ve beşeri afetler; afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri; iklim değişikliği ve meteorolojik afetler; Türkiye?de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları incelemek.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar
|
4
|
2
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir
|
4
|
3
|
İnşaat Mühendisliği alanında istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlar ve uygular
|
3
|
4
|
İnşaat Mühendisliği problemlerini yorumlar, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular
|
-
|
5
|
İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
|
-
|
6
|
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar
|
3
|
7
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır
|
-
|
8
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir.
|
-
|
9
|
İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler, öğrenir ve uygular
|
-
|
10
|
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarır
|
3
|