ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Methods for Detection and Protection of Water Quality FRE516 GÜZ-BAHAR 2+2 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Su kalitesi belirleme ve restorasyon faaliyetlerini Türkiye ve dünyadan örneklere dayanarak yürütür.
    2-Havzadaki farklı faaliyetlere bağlı su kirliliği sorunları için uygun çözüm yöntemlerini uygular.
    3-Su kalitesi ölçme ve izleme yöntemlerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler5031030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   173
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,77 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Su kalitesinin belirlenmesi ve ilgili standartlar K1 Bölüm 1
    2 Su kaynaklarının fiziksel özellikleri ve bunların ölçüm yöntemleri K1 Bölüm 2
    3 Su kaynaklarının kimyasal özellikleri ve bunların ölçüm yöntemleri K1 Bölüm 3
    4 Su kaynaklarının biyolojik özellikleri ve bunların ölçüm yöntemleri K1 Bölüm 4
    5 Su kalitesinin ekolojik değerlendirme sistemleri ile belirlenmesi K1 Bölüm 5
    6 Su kalitesinin belirlenmesinde indikatör türler K1 Bölüm 6
    7 Flora ve fauna envanter ve izleme çalışmaları ile su kalitesinin belirlenmesi K2 Bölüm 1
    8 Su kalitesinin belirlenmesinde modelleme çalışmalarının rolü K2 Bölüm 2
    9 Su kirliliği ve nedenleri K2 Bölüm 3
    10 Su kirliliğinin insan ve çevre üzerindeki etkileri K2 Bölüm 4
    11 Su kirliliğinin insan ve çevre üzerindeki etkileri (devam) K2 Bölüm 5
    12 Ormanlar başta olmak üzere bitki örtüsünün su üretimi ve kalitesi açısından önemi K2 Bölüm 6
    13 Sucul ekosistem restorasyon metotları K2 Bölüm 7
    14 Su kalitesi izleme programları ile ilgili örnek çalışmalar K2 Bölüm 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Arda ÖZEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Robert G. Wetzel, (2001) Limnology, Third Edition: Lake and River Ecosystems,Saunders College Publishing, USA. K2.Robert G. Wetzel and Gene E. Likens (2000). Limnological Analyses.Springer Publishing,USA.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin temel amacı, sınırlı durumda olan su kaynakları üzerinde havzadaki farklı faaliyetlerin su kalitesi üzerindeki etkilerinin belirlenmesi ve izlenmesi ve bunun için gerekli metotlar hakkında temel bilgilerin verilmesidir. Su kirliliği kaynaklarının tespit edilip, doğru koruma yöntemlerinin uygulanması, su kalitesinin iyi bir şekilde belirlenmesi için doğru ölçüm ve koruma metotlarının uygulanması, için farklı yöntemlerin tanıtılması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu dersin kapsamında su kalitesi, ölçüm metotları, kirlilik nedenleri ve restorasyon metotları yer alacaktır. Kirlilik kaynakları ve kalite belirleme metotları detaylı bir şekilde açıklanıp, alınabilecek önlemler konusunda bilgi verilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemlerine sahiptir 5
    2 Edindiği bilgilerle, ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlar, uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 5
    3 Ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretir -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik ileri düzeyde disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapar ve etkin iletişim sağlar -
    7 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisine sahiptir -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer alanlardaki problemleri ileri düzeyde tanımlar, kurgular ve çözer -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanır -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünür, yorumlar, analiz ve sentez yapar -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapar ve rapor yazar -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanır 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster