Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Su kalitesinin belirlenmesi ve ilgili standartlar
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Su kaynaklarının fiziksel özellikleri ve bunların ölçüm yöntemleri
|
K1 Bölüm 2
|
3
|
Su kaynaklarının kimyasal özellikleri ve bunların ölçüm yöntemleri
|
K1 Bölüm 3
|
4
|
Su kaynaklarının biyolojik özellikleri ve bunların ölçüm yöntemleri
|
K1 Bölüm 4
|
5
|
Su kalitesinin ekolojik değerlendirme sistemleri ile belirlenmesi
|
K1 Bölüm 5
|
6
|
Su kalitesinin belirlenmesinde indikatör türler
|
K1 Bölüm 6
|
7
|
Flora ve fauna envanter ve izleme çalışmaları ile su kalitesinin belirlenmesi
|
K2 Bölüm 1
|
8
|
Su kalitesinin belirlenmesinde modelleme çalışmalarının rolü
|
K2 Bölüm 2
|
9
|
Su kirliliği ve nedenleri
|
K2 Bölüm 3
|
10
|
Su kirliliğinin insan ve çevre üzerindeki etkileri
|
K2 Bölüm 4
|
11
|
Su kirliliğinin insan ve çevre üzerindeki etkileri (devam)
|
K2 Bölüm 5
|
12
|
Ormanlar başta olmak üzere bitki örtüsünün su üretimi ve kalitesi açısından önemi
|
K2 Bölüm 6
|
13
|
Sucul ekosistem restorasyon metotları
|
K2 Bölüm 7
|
14
|
Su kalitesi izleme programları ile ilgili örnek çalışmalar
|
K2 Bölüm 8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Arda ÖZEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Robert G. Wetzel, (2001) Limnology, Third Edition: Lake and River Ecosystems,Saunders College Publishing, USA.
K2.Robert G. Wetzel and Gene E. Likens (2000). Limnological Analyses.Springer Publishing,USA.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel amacı, sınırlı durumda olan su kaynakları üzerinde havzadaki farklı faaliyetlerin su kalitesi üzerindeki etkilerinin belirlenmesi ve izlenmesi ve bunun için gerekli metotlar hakkında temel bilgilerin verilmesidir. Su kirliliği kaynaklarının tespit edilip, doğru koruma yöntemlerinin uygulanması, su kalitesinin iyi bir şekilde belirlenmesi için doğru ölçüm ve koruma metotlarının uygulanması, için farklı yöntemlerin tanıtılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin kapsamında su kalitesi, ölçüm metotları, kirlilik nedenleri ve restorasyon metotları yer alacaktır. Kirlilik kaynakları ve kalite belirleme metotları detaylı bir şekilde açıklanıp, alınabilecek önlemler konusunda bilgi verilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemlerine sahiptir
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle, ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlar, uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar
|
5
|
3
|
Ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretir
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik ileri düzeyde disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapar ve etkin iletişim sağlar
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisine sahiptir
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer alanlardaki problemleri ileri düzeyde tanımlar, kurgular ve çözer
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanır
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünür, yorumlar, analiz ve sentez yapar
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapar ve rapor yazar
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanır
|
5
|