ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Water Resources Management FRE513 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Havzalarda su kaynaklarının sorunlarını raporlar.
    2-Su kaynakları ile ilgili kalite standartlarını uygular.
    3-Su kaynaklarının özellikle ormancılık faaliyetleri ve diğer müdahaleler sonucunda karşılaştığı sorunlara yönelik tedbir alır.
    4-Havzalarda su kaynaklarının kalite durumunu farklı indeksler kullanarak hesaplar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler5041456
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Su Kaynakları İle İlgili Temel Kavramlar Ve Su Kaynaklarının Önemi K1 Bölüm 1
    2 Su Kaynaklarının Kullanımında Ekolojik Bakış Açısı K2 Bölüm 5
    3 Havza Su Bütçesinin Oluşturulması K1 Bölüm 3
    4 Su Kaynaklarının Havza Bazında Kullanım Alanları K1 Bölüm 2
    5 Havza Bazında Suyun Korunması ve Kirlilik Sorunu K3 Bölüm 3
    6 Havzalarda Sürdürülebilir İçme Ve Kullanma Suyu Sağlama İlkeleri K1 Bölüm 2
    7 Su Kaynaklarının Sürdürülebilir Kullanımı K2 Bölüm 1
    8 Küresel İklim Değişikliği Ve Tatlı Su Kaynakları Kaynak 1 Bölüm 4
    9 Ormancılık Faaliyetleri Ve Su Kaynakları İlişkisi K1 Bölüm 5
    10 Rezervuarlı Ve Nehir Tipi Barajların Su Kaynaklarına Etkileri K1 Bölüm 6
    11 Su Kaynaklarının Kalitesinin Belirlenmesinde İndeks Kullanımı K1 Bölüm 7
    12 Avrupa Birliği Su Çerçeve Direktifine Göre İyi Su Durumuna Ulaşma Kriterleri K1 Bölüm 8
    13 AB Sürecinde Ülkemizdeki Su Kaynaklarının Durumu, ?Su Çerçeve Direktifi? İle İlgili Ülkemizde Yapılan Bilimsel Projeler K3 Bölüm 1
    14 Ülkemizden ve Dünyadan Su Kaynakları İle İlgili Bilimsel Proje Örnekleri K1 Bölüm 12
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Arda ÖZEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Integrated Watershed Management Principles and Practise. Isobel W. Heathcote. Second Edition. John Wiley & Sons, Inc.U.S.A.(2009). K2.Integrated Water Resources Management (IAHS Proceedings & Reports). Miguel A. Marino and Slobodan P. Simonovic (2001). K3. Integrated Urban Water Resources Management - Petr Hlavinek Tamara Kukharchyk Jiri Marsalek Ivana Mahrikova,(2006).
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Su kaynaklarının sorunları, korunması ve kalitesinin belirlenmesine ilişkin ileri düzeyde bilgi ve beceri kazandırmaya yardımcı olmaktır.
    Dersin İçeriği Su kaynakları yönetiminde kullnaılan farklı metotlar ve su kaynaklarını etkileyen faktörler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemlerine sahiptir 4
    2 Edindiği bilgilerle, ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlar, uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 5
    3 Ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretir -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik ileri düzeyde disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider 4
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder 4
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapar ve etkin iletişim sağlar -
    7 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisine sahiptir -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer alanlardaki problemleri ileri düzeyde tanımlar, kurgular ve çözer -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanır -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünür, yorumlar, analiz ve sentez yapar -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapar ve rapor yazar 5
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanır -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster