Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Katılma reaksiyonları (C=C, bağına elektrofilik ve nükleofilik katılmalar)
|
K1: 8. BÖLÜM, K2: 2. BÖLÜM,
K3: 4. BÖLÜM 4, K4: 5. BÖLÜM,
K5: 7. BÖLÜM
|
2
|
Katılma reaksiyonları (C=C, bağına elektrofilik ve nükleofilik katılmalar)
|
K1: 8. BÖLÜM, K2: 2. BÖLÜM,
K3: 4. BÖLÜM 4, K4: 5. BÖLÜM,
K5: 7. BÖLÜM
|
3
|
Katılma reaksiyonları (C=O, bağına nükleofilik katılmalar)
|
K1: 16. ve 17. BÖLÜM,
K2: 17. ve 18. BÖLÜM,
K4: 17. BÖLÜM, K5: 8. BÖLÜM
|
4
|
Katılma reaksiyonları (C=O, bağına nükleofilik katılmalar)
|
K1: 16. ve 17. BÖLÜM,
K2: 17. ve 18. BÖLÜM,
K4: 17. BÖLÜM, K5: 8. BÖLÜM
|
5
|
Alkil halojenürlerin yerdeğiştirme ve ayrılma reaksiyonları
|
K1: 6. BÖLÜM, K2: 3. BÖLÜM,
K3: 2. BÖLÜM, K4: 10. BÖLÜM,
K5: 4. BÖLÜM
|
6
|
Ayrılma reaksiyonları El
Ayrılma reaksiyonları E2
|
K1: 6. BÖLÜM, K2: 3. BÖLÜM,
K3: 3. BÖLÜM, K4: 10. BÖLÜM,
K5: 9. BÖLÜM
|
7
|
Yerdeğiştirme reaksiyonları SN1
Yerdeğiştirme reaksiyonları SN2
|
K1: 6. BÖLÜM, K2: 3. BÖLÜM,
K3: 2. BÖLÜM, K4: 10. BÖLÜM,
K5: 4. BÖLÜM
|
8
|
Aromatik bileşiklerde elektrofilik ve nükleofilik yerdeğiştirme
|
K1: 15. BÖLÜM, K2: 5. BÖLÜM,
K4: 16. BÖLÜM, K5: 6. BÖLÜM
|
9
|
Diğer ayrılma tepkimeleri
|
K3: 3. BÖLÜM
|
10
|
Yeniden düzenleme reaksiyonları, tanımlanması, mekanizması ve örnekler
|
YK2: 8. BÖLÜM
|
11
|
Nükleofilik düzenlemeler (Pinolkol, Arnt-Eistert,Wagner-Meerwein, Wolff, Hoffman)
|
YK1: 316. Sayfa
|
12
|
Nükleofilik düzenlemeler (Curtius, Lossen, Schmidt , Bayer Williger, Beckman, düzenlenmeleri)
|
YK1: 316. Sayfa
|
13
|
Elektrofilik düzenlemeler (Stevens, Favorski ve Witting düzenlenmeleri)
|
YK1: 334. Sayfa
|
14
|
Elektrosiklik, ve Sigmatropik reaksiyonlar (Cope düzenlenmesi ve Chapman düzenlenmesi)
|
K3: 6. BÖLÜM
YK1: 354. Sayfa
YK2: 2. ve 4. BÖLÜM
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Zeynep GÜLTEKİN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
---
|
Kaynaklar
|
K1. Solomons, T.W.G., Fryhle C.B. 2002. Organik Kimya (Yedinci basımdan çeviri, Literatür yayıncılık. (Çeviri: Okay, G.; Yıldırır, Y), ISBN 975-8431-87-0
K2. Bruice, P.Y. 1995. Organic Chemistry (Pearson Education, Inc) ISBN 0-13- 199631-2
K3. Balcı, M. 2009. Reaksiyon Mekanizmaları (Türkiye bilimler akademisi). ISBN 978-9944-252-18-8
K4. Brown, W.H. 1995. Organic Chemistry, Saunders College Publishing. ISBN 0-03-009618-9
K5. Sykes, P. 1961. Mechanism in Organic chemistry, John Wiley&Sons, Inc., New York ISBN 0-582-44695-3
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Tüzün, C. 1999. Reaksiyon Mekanizmaları, Palme Yayıncılık. ISBN 975-7477-50-8
YK2. Miller, B. 2004. Advance Organic Chemistry, Pearson Education Inc. ISBN 0-13-121926-6
|
Dersin Amacı
|
Organik kimya`da polar ve diğer reaksiyon çeşitleri hakkında daha ileri düzeyde bilgi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Katılma, ayrılma, yerdeğiştirme ve yeniden düzenleme ve düzenleme reaksiyonları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal bilgileri uygulama becerisi
|
2
|
2
|
Disiplinler arası konularda çalışabilme becerisi
|
4
|
3
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma becerisi
|
3
|
4
|
Kimya uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisi
|
-
|
5
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirme
|
-
|
6
|
Kimya alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme
|
4
|
7
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
-
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme becerisi
|
-
|
9
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma becerisi
|
-
|
10
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlenme
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisi
|
-
|