Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Organik kimyada koruyucu grupların amacı
|
K1: 7. BÖLÜM
|
2
|
Hidroksil gruplarının korunması (silil eter)
|
K2: 17. BÖLÜM, K1: 7. BÖLÜM,
K4: 2. BÖLÜM, K5: 26. BÖLÜM
|
3
|
Hidroksil gruplarının korunması (alkil eter)
|
K1: 7. BÖLÜM, K4: 2. BÖLÜM
|
4
|
Hidroksil gruplarının korunması (alkoksi eter)
|
K1: 7. BÖLÜM, K4: 2. BÖLÜM
|
5
|
Diol gruplarının korunması (asetaller, silen türevleri)
|
K1: 7. BÖLÜM, K5: 28. BÖLÜM
|
6
|
Karboksil gruplarının korunması (esterler)
|
K4: 2. BÖLÜM, K3: 17. BÖLÜM
|
7
|
Karboksil gruplarının korunması-1
|
YK1: 3. ve 4. BÖLÜM, K4: 2. BÖLÜM, K3: 17. BÖLÜM
|
8
|
Karboksil gruplarının korunması-2
|
YK1: 3. ve 4. BÖLÜM, YK1: 7. BÖLÜM
|
9
|
Karbonil gruplarının korunması (O,O-asetal)
|
K1: 7. BÖLÜM, K2: 16. BÖLÜM, K3: 17. BÖLÜM, K5: 14. BÖLÜM
|
10
|
Karbonil gruplarının korunması (S,S-asetaller, O,S-asetaller)
|
K1: 7. BÖLÜM, K2: 16. BÖLÜM, K3: 17. BÖLÜM
|
11
|
Amin gruplarının korunması-1
|
K1: 7. BÖLÜM, K4: 2. BÖLÜM,
K5: 19. BÖLÜM, YK1: 3. BÖLÜM
|
12
|
Amin gruplarının korunması-2
|
K1: 7. BÖLÜM, K4: 2. BÖLÜM,
YK1: 3. BÖLÜM
|
13
|
Uç alkinlerin korunması (silil grupları)
|
K4: 2. BÖLÜM
|
14
|
Fosfat gruplarının korunması
|
K4: 2. BÖLÜM
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Zeynep GÜLTEKİN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Smith, M.B. 1994. Organic Synthesis, McGraw-Hill, Inc., ISBN 0-07-048716-2
K2. Solomons, T.W.G., Fryhle, C.B. 2002. Organik Kimya (Yedinci basımdan çeviri, Literatür yayıncılık. (Çeviri: Okay, G.; Yıldırır, Y), ISBN 975-8431-87-0
K3. Bruice, P.Y. 1995. Organic Chemistry (Pearson Education, Inc) ISBN 0-13-199631-2
K4. Fuhrhop, J.; Penzlin, G. 1994. Organic Synthesis, ISBN 3-527-29074-5.
K5. Streitwieser, A., Heathcock, C.H., Kosower, E.M. 1992. Introduction to Organic Chemistry, , ISBN 0-02-418170-6
K6: www.elsevier.com, www.sciencedirect.com, www.rsc.org, www.sciencefinder.com
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Jones J. 1992, Amino Acid and Peptide Synthesis, Oxford University Press Inc.. New York, ISBN: 0 19855668 3
|
Dersin Amacı
|
Organik molekülleri sentezi için uygun koruyucu grupların tespiti ve bu koruyucu grupların uzaklaştırılması konusunda ileri düzeyde bilgi kazandırmak
|
Dersin İçeriği
|
Koruyucu grupların amacı, hidroksil, karbonil, karboksil, uç alkin, amino, diol ve fosfat gruplarının korunması ve uzaklaştırılması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal bilgileri uygulama becerisi
|
3
|
2
|
Disiplinler arası konularda çalışabilme becerisi
|
-
|
3
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma becerisi
|
4
|
4
|
Kimya uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisi
|
-
|
5
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirme
|
-
|
6
|
Kimya alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme
|
-
|
7
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
4
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme becerisi
|
-
|
9
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma becerisi
|
-
|
10
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlenme
|
3
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisi
|
2
|