ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Protecting Groups in Organic Chemistry CHEM523 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Organik kimyada önemli fonksiyonel gruplar (alkol, amin, aldehit, asit, alkin, diol ve fosfat) için en uygun koruyucu grupları açıklar.
    2-Organik kimyada bazı önemli koruyucu grupların uzaklaştırılması için gerekli reaksiyon koşullarını açıklar.
    3-Sentez esnasında hangi aşamada koruyucu gruba ihtiyaç duyabileceği konusu ile ilgili yöntemleri açıklar.
    4-Konuyla ilgili reaksiyon mekanizmalarını yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler155630
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012424
    Proje1512020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012828
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   186
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,2 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Organik kimyada koruyucu grupların amacı K1: 7. BÖLÜM
    2 Hidroksil gruplarının korunması (silil eter) K2: 17. BÖLÜM, K1: 7. BÖLÜM, K4: 2. BÖLÜM, K5: 26. BÖLÜM
    3 Hidroksil gruplarının korunması (alkil eter) K1: 7. BÖLÜM, K4: 2. BÖLÜM
    4 Hidroksil gruplarının korunması (alkoksi eter) K1: 7. BÖLÜM, K4: 2. BÖLÜM
    5 Diol gruplarının korunması (asetaller, silen türevleri) K1: 7. BÖLÜM, K5: 28. BÖLÜM
    6 Karboksil gruplarının korunması (esterler) K4: 2. BÖLÜM, K3: 17. BÖLÜM
    7 Karboksil gruplarının korunması-1 YK1: 3. ve 4. BÖLÜM, K4: 2. BÖLÜM, K3: 17. BÖLÜM
    8 Karboksil gruplarının korunması-2 YK1: 3. ve 4. BÖLÜM, YK1: 7. BÖLÜM
    9 Karbonil gruplarının korunması (O,O-asetal) K1: 7. BÖLÜM, K2: 16. BÖLÜM, K3: 17. BÖLÜM, K5: 14. BÖLÜM
    10 Karbonil gruplarının korunması (S,S-asetaller, O,S-asetaller) K1: 7. BÖLÜM, K2: 16. BÖLÜM, K3: 17. BÖLÜM
    11 Amin gruplarının korunması-1 K1: 7. BÖLÜM, K4: 2. BÖLÜM, K5: 19. BÖLÜM, YK1: 3. BÖLÜM
    12 Amin gruplarının korunması-2 K1: 7. BÖLÜM, K4: 2. BÖLÜM, YK1: 3. BÖLÜM
    13 Uç alkinlerin korunması (silil grupları) K4: 2. BÖLÜM
    14 Fosfat gruplarının korunması K4: 2. BÖLÜM
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Zeynep GÜLTEKİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Smith, M.B. 1994. Organic Synthesis, McGraw-Hill, Inc., ISBN 0-07-048716-2 K2. Solomons, T.W.G., Fryhle, C.B. 2002. Organik Kimya (Yedinci basımdan çeviri, Literatür yayıncılık. (Çeviri: Okay, G.; Yıldırır, Y), ISBN 975-8431-87-0 K3. Bruice, P.Y. 1995. Organic Chemistry (Pearson Education, Inc) ISBN 0-13-199631-2 K4. Fuhrhop, J.; Penzlin, G. 1994. Organic Synthesis, ISBN 3-527-29074-5. K5. Streitwieser, A., Heathcock, C.H., Kosower, E.M. 1992. Introduction to Organic Chemistry, , ISBN 0-02-418170-6 K6: www.elsevier.com, www.sciencedirect.com, www.rsc.org, www.sciencefinder.com
    Yardımcı Kitap YK1. Jones J. 1992, Amino Acid and Peptide Synthesis, Oxford University Press Inc.. New York, ISBN: 0 19855668 3
    Dersin Amacı Organik molekülleri sentezi için uygun koruyucu grupların tespiti ve bu koruyucu grupların uzaklaştırılması konusunda ileri düzeyde bilgi kazandırmak
    Dersin İçeriği Koruyucu grupların amacı, hidroksil, karbonil, karboksil, uç alkin, amino, diol ve fosfat gruplarının korunması ve uzaklaştırılması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal bilgileri uygulama becerisi 3
    2 Disiplinler arası konularda çalışabilme becerisi -
    3 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma becerisi 4
    4 Kimya uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisi -
    5 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirme -
    6 Kimya alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme -
    7 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 4
    8 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme becerisi -
    9 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma becerisi -
    10 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlenme 3
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisi 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster