ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Design in Organic Synthesis CHEM522 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yeni organik moleküllerin sentezi için farklı sentez planı açıklar.
    2-Sentezi yapılacak olan hedef molekül için uygun reaksiyon mekanizması açıklar.
    3-Sentezi hedeflenen molekül için en uygun parçaları tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler105840
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1512424
    Proje1511515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012828
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   191
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,37 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Retrosentetik analiz yönteminin açıklanması. K1: BÖLÜM A K2: BÖLÜM 1 K3: BÖLÜM 1 ve 10
    2 Tek fonksiyonlu parçalanmalar. K1: BÖLÜM B K2: BÖLÜM 4 ve 5
    3 Alkoller, alkenler, aril keton ve ketonların parçalanması. Alkenlerin sentezi. Regio ve stereoselektivite K1: BÖLÜM B K2: BÖLÜM 4, 10, 11, 12, 13,14,15
    4 Tek grup C-X Parçalanma, kemoselektivite K1: BÖLÜM B K2: BÖLÜM 4 ve 5
    5 İki fonksiyonlu parçalanmalar : beta-hidroksi karbonil bileşikleri, 1,3-dikarbonil bileşikleri, alfa,beta-doymamış karbonil bileşikleri. K1: BÖLÜM C K2: BÖLÜM 18, 19, 20
    6 İki fonksiyonlu parçalanmalar: Alfa ve gama-hidroksi karbonil bileşikleri, 1,2-Dioller, 1,4 ve 1,6-dikarbonil bileşikleri K1: BÖLÜM D K2: BÖLÜM 21, 23, 25, 27
    7 İki grup C-X Parçalanma, halkalaşma reaksiyonları, amin sentezi ve koruyucu gruplar K2: BÖLÜM 6, 7, 8 ve 9
    8 Perisiklik reaksiyonlar (Diels-Alder reaksiyonları) K1: BÖLÜM F K2: BÖLÜM 17, 35
    9 Heteroatomlar ve hetererosiklik bileşikler (Eterler, aminler, amino asitlerin) K1: BÖLÜM G
    10 Küçük halkalı bileşikler için özel metodlar (üç ve dört üyeli halkalar K1: BÖLÜM H K2: BÖLÜM 29, 30, 32
    11 Beş ve altı üyeli halkalar K2: BÖLÜM 34, 36, 37
    12 Vernolepin in total sentezi K3: BÖLÜM 10
    13 Leukotriene B5 in total sentezi K4: BÖLÜM 12
    14 Comptothecin in total sentezi K4: BÖLÜM 8
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Zeynep GÜLTEKİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları ----
    Kaynaklar K1. Warren, S. (1994). Designing Organic Syntheses. John Wiley& Sons. ISBN 0-471 996122 K2. Warren, S. (1982). Organic Synthesis: Disconnection Approach. John Wiley& Sons. ISBN 0-471101605 K3. Smith, M.B. (1994). Organic Synthesis. McGraw-Hill, Inc., ISBN 0-07-048716-2. K4. Corey, E.J., Cheng X. (1989). The Logic of Chemical Synthesis. ISBN 0-471-50979-5.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, hedeflenen molekülün sentezi için en uygun parçaları tespit etmek ve bu parçalardan yola çıkarak hedeflenen molekülü iyi verim ve selektivitede nasıl sentez edebileceği konusunda deneyim kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Retrosentetik analiz ve synthon yaklaşımına giriş. Tek ve çift grup parçalanmaların açıklanması. Bunlar: Alkoller, alkenler, ketonlar, karbonil bileşikleri ve aromatik bileşikler. Üç, dört, beş ve altı üyeli bileşiklerin parçalanması. Perisiklik reaksiyonlar. Total sentez.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal bilgileri uygulama becerisi 4
    2 Disiplinler arası konularda çalışabilme becerisi -
    3 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma becerisi 4
    4 Kimya uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisi -
    5 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirme -
    6 Kimya alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme 4
    7 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 3
    8 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme becerisi -
    9 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma becerisi -
    10 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlenme 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisi -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster