Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyokimya laboratuvarına giriş
|
K1: BÖLÜM 1, K2: BÖLÜM 1
|
2
|
Biyokimya araştırmalarında genel prensipler
|
K1: BÖLÜM 2, K2: BÖLÜM 1
|
3
|
Optik metotlar 1
|
K1: BÖLÜM 7, K2: BÖLÜM 5
|
4
|
Optik metotlar 2
|
K1: BÖLÜM 7, K3: BÖLÜM 5
|
5
|
Protein tayin metotları
|
K1: BÖLÜM 11, K3: BÖLÜM 4
|
6
|
DNA, RNA ve fosfat tayin metotları
|
K1: BÖLÜM 9-10, K2: BÖLÜM 4
|
7
|
Fluorometri
|
K1: BÖLÜM 7, K3: BÖLÜM 5
|
8
|
Infrared spektroskopisi
|
K1: BÖLÜM 6, K3: BÖLÜM 5
|
9
|
Polarimetre
|
K1: BÖLÜM 7, K2: BÖLÜM 6
|
10
|
Protein saflaştırmada kullanılan kromatografik metotlar
|
K1: BÖLÜM 5, K3: BÖLÜM 3
|
11
|
İnce tabaka kromatografisi
|
K1: BÖLÜM 5, K3: BÖLÜM 3
|
12
|
Elektroforez çeşitleri
|
K1: BÖLÜM 6, K3: BÖLÜM 4
|
13
|
Santrifügasyon
|
K1: BÖLÜM 4, K3: BÖLÜM 7
|
14
|
Seminerler, ödevler ve tartışma
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Boyer, R. (2012). Biochemistry laboratory: Modern theory and techniques, 2. Edition, Pearson, New Jersey, USA.
K2: Sengar, R. S. (2014). Laboratory Manual of Biochemistry: Methods and Techniques. New India Publishing AGEN.
K3: Boyer, R. (2000). Modern experimental biochemistry. Pearson Education India.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere biyokimyadaki ileri laboratuvar tekniklerinin teorik ve pratik yönlerini tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Biyokimya laboratuvarına giriş, Biyokimya araştırmalarında genel prensipler, Optik metotlar, Protein tayin metotları, DNA, RNA ve fosfat tayin metotları, Fluorometri, Infrared spektroskopisi, Polarimetre, Protein saflaştırmada kullanılan kromatografik metotlar, İnce tabaka kromatografisi, Elektroforez çeşitleri, Santrifügasyon
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal bilgileri uygulama becerisi
|
3
|
2
|
Disiplinler arası konularda çalışabilme becerisi
|
-
|
3
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma becerisi
|
2
|
4
|
Kimya uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisi
|
-
|
5
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirme
|
-
|
6
|
Kimya alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme
|
-
|
7
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
4
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme becerisi
|
-
|
9
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma becerisi
|
-
|
10
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlenme
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisi
|
3
|