Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Elektroeğirme tekniği ve doğası: temel ilke ve özellikleri
|
K 1: BÖLÜM 1,2
K 2: BÖLÜM 1,2
K 3 : BÖLÜM 1
|
2
|
Elektroeğirme prosesinin doğası: deneysel düzenek, lif oluşumu
|
K 1: BÖLÜM 2
K 2: BÖLÜM 2
K 3: BÖLÜM 2
|
3
|
Nanoliflerin eldesi, özellikleri (fiziksel, kimyasal, mekanik ve toksikolojik) ve uygulama alanları
|
K 1: BÖLÜM 3
K 2: BÖLÜM 3
K 3: BÖLÜM 4
|
4
|
Nanoliflerin özelliklerinin analizleri
|
K 1: BÖLÜM 3
K 2 : BÖLÜM 3
K 3: BÖLÜM 3
|
5
|
Elektroeğirilmiş nanoliflerden meydana gelen nonwoven malzemelerin eldesi, özellikleri fiziksel, kimyasal, mekanik ve toksikolojik) analizleri ve uygulama alanları
|
K 1: BÖLÜM 4, 5
K 2: BÖLÜM 4
|
6
|
Elektroeğirme ile ilgili teknik yönler ve uygulama alanlarına geliştirilmiş farklı mimarilerin incelenmesi
|
K1: BÖLÜM 5
|
7
|
Elektroeğirme yönteminin farklı lif hazırlama ve toplama amaçları için modifiye edilmesi
|
K 1: BÖLÜM 6
|
8
|
Farklı elektroeğirme yöntemleri: iğnesiz elektroeğirme, yakın alan elektroeğirme, yüksek kesinlik biriktirme, çekirdek kabuk ve içi boş lifler
|
K 1 BÖLÜM 6
K 2: BÖLÜM 4
|
9
|
Elektroeğirme prosesinde kullanılabilecek malzemeler (suda çözünebilen polimer, biyopolimerler, metaller, oksitler, inorganik malzemeler, eriyikler)
|
K 1: BÖLÜM 7
K 3: BÖLÜM 5
|
10
|
Farklı çözgenlerden (organik çözgenler) ve farklı malzemelerin elektroeğirilmesi
|
K 1 : BÖLÜM 7
|
11
|
elektroeğirilmiş liflerin teknik uygulamaları (filtreler, tekstil, katalizör, kuvvetlendirilmiş yapılar, yüzey modifikasyonları, şablon uygulamaları, feromenlerle bitki koruma, vb.)
|
K 1: BÖLÜM 7
K 3: BÖLÜM 5
|
12
|
Elektroeğirilmiş liflerin tıp alanında uygulamaları (doku mühendisliği, yara bakımı, ilaç tasarımı ve ilaç salım uygulamaları, vb.)
|
K 1: BÖLÜM 8
K 2: BÖLÜM 4,5
|
13
|
elektroeğirilmiş liflerin enerji alanında uygulamaları (gazların depolanması, yakıt pilleri, vb.)
|
K 3: BÖLÜM 5
|
14
|
bakış açıları ve gelecek eğilimler
|
K 1: BÖLÜM 9
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesü Ruken Esra DEMİRDÖĞEN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Ruken Esra Demirdöğen
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K 1: Wendorff, H.., Agarwal, S.; Greiner, A. (2012) Electrospinning Materials, Processing and Applications, John Wiley&Sons, ISBN: 978-3-527-64772-9
K 2: Lin T.; Fang J. (2017) Fundamentals of Electrospinning & Electrospun, DesTech Publications,ISBN: 978-1-60595-160-7
K 3: Agarwal S., Burgard M., Greiner A., Wendorff J.H. (2016) Electrospinning: A Practical Guide to Nanofibers, Walter de Gruyter GmbH, Berlin/Boston, ISBN: 978-3-11-033180-6
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Tıpta , mühendislikte ve savunma alanlarında artan öneme sahip nanoliflerin üretim yöntemleri ve bu yöntemlerden elektroeğirme yönteminin önemi. Elektroeğirme hakkında teorik ve teknik bilginin ve farklı sistemlerin (suda çözünebilen polimerlerin, kompleks polimer sistemlerin, eriyik ve kolloidal sistemlerin) elektroeğirilmesi. Elektroeğirme prosesinin modellenmesi ve modifikasyonu, nanoliflerin farklı uygulamalar için fonksiyonelleştirilmesi, nanoliflerin karakterizasyonu ve elektroeğirilmiş nanoliflerin ve bu liflerden yapılmış diğer yapıların/ malzemelerin teknik, potansiyel ve gelecekteki kullanım alanları hakkında bilginin kazandırılması.
|
Dersin İçeriği
|
Nanoteknoloji ve çeşitli nanolif üretim yöntemleri, Elektroeğirme ile ilgili temel bilgiler, malzeme sınıflandırılması, özellikleri, elektroeğirme prosesi ve modellenmesi, yapılabilecek modifikasyonlar ve karakterizasyon çalışmalarının yapılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal bilgileri uygulama becerisi
|
-
|
2
|
Disiplinler arası konularda çalışabilme becerisi
|
2
|
3
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma becerisi
|
4
|
4
|
Kimya uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisi
|
-
|
5
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirme
|
5
|
6
|
Kimya alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme
|
-
|
7
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
-
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme becerisi
|
-
|
9
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma becerisi
|
-
|
10
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlenme
|
-
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisi
|
-
|