Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sulak alanların karakteristik özellikleri
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Sulak alan hidrolojisi ve yaban hayatı açısından önemi
|
K1 Bölüm 2
|
3
|
Sulak alan toprağı ve besin döngüleri
|
K2 Bölüm 12,13,14
|
4
|
Sulak alan tipleri
|
K1 Bölüm 3
|
5
|
Sulak alan yaban hayatı
|
K4 Bölüm 4
|
6
|
Ulusal ve Uluslararası Sulak alan Mevzuatı
|
K1 Bölüm 5
|
7
|
Sulak alan Yönetim Teknikleri
|
K1 Bölüm 6
|
8
|
Çoklu İlgi Grubu Analizi
|
K1 Bölüm 7
|
9
|
Paydaş analizi
|
K1 Bölüm 8
|
10
|
Yönetim Planı Hazırlama Teknikleri: İletişim ve Değerlendirme
|
K1 Bölüm 9 ve 10
|
11
|
Su Kuşları için Sulak alan habitatlarının yönetilmesi
|
K3 Bölüm 1
|
12
|
Bitki komüniteleri için Sulak alan habitatlarının yönetilmesi
|
K4 Bölüm 4
|
13
|
Omurgasızlar ve Memeliler için Sulak alan habitatlarının yönetilmesi
|
K4 Bölüm 4
|
14
|
Sürdürülebilir ve Ekoloji Temelli Bütüncül Sulak alan Yönetimi örnekleri
|
K1 Bölüm 11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Arda ÖZEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Sulak alan yönetim planlaması rehberi (2007). Kuş Araştırmaları Derneği, Ankara,
K2. Robert G. Wetzel, (2001). Limnology, Third Edition: Lake and River Ecosystems,Saunders College Publishing, USA.
K3. Ma, Z., Cai, Y., Li, B. et al. (2010). Managing Wetland Habitats for Waterbirds: An International Perspective. Wetlands 30, 15-27 .
K4. J.T. Anderson and C.A. Davis, (2013). Wetland Techniques: Volume 3 Applications and Management. Springer
|
Yardımcı Kitap
|
Ders notları ve sunumları
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel amacı, sulak alanlardaki yaban hayatı için yönetim planı hazırlaması konusunda üst düzey bilgilerin verilmesi ve bu konuda gerekli bilgi birikiminin kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Sulak alanlar ve yaban hayatı ilişkisi, Yaban hayatı için Sulak alanlarda yönetim planı hazırlama aşamaları ve örnek çalışmalar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur
|
4
|
3
|
Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
5
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır.
|
5
|
9
|
Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|