ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaban Hayatında Coğrafi Bilgi Sistemleri YBN508 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-CBS kavramlarını açıklar.
    2-CBS ortamında habitat verilerini özetler.
    3-CBS ortamında türlere ait verileri yazar.
    4-Korunan alanlara ait bilgileri tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013232
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014242
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 CBSde temel kavramlar K1-Bölüm 1
    2 Uydu görüntüleri K1-Bölüm 3
    3 Çevresel altlıkların hazırlanması K2-Bölüm 3
    4 Korunan alanlar K2-Bölüm 3
    5 Natura 2000 alanları K1-Bölüm 3
    6 Topografik analizler K1-Bölüm 2
    7 CORINE arazi örtüsü verileri K2-Bölüm 4
    8 GPS kullanımı K2-Bölüm 5
    9 Foto kapan kullanımı K2-Bölüm 5
    10 Popülasyon envanteri K2-Bölüm 6
    11 Halkalama verileri K2-Bölüm 6
    12 Türlerin günlük-yıllık hareketlerinin izlenmesi K2-Bölüm 6
    13 Habitat parçalanması K2-Bölüm 7
    14 Modelleme K1-Bölüm 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Murat ATAOL
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Murat Ataol

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Yomralıoğlu, T. (2005). Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Güven Kitap Yayın Dağıtım, İstanbul. K2. Turoğlu, H. (2008). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Temel Esasları. Çantay Yayınevi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Coğrafi Bilgi Sistemlerinin sorgulama, analiz ve haritalama işlevlerinin yaban hayatı ile ilgili çalışmalarda kullanımını öğretmek.
    Dersin İçeriği CBS kavramlarını öğrenme, CBS ortamında habitat verilerinin kullanımını öğrenme, CBS ortamında türlere ait verilerin kullanımını öğrenme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. -
    2 Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur -
    3 Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 3
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. 3
    5 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. -
    7 Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. -
    8 Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır. -
    9 Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. -
    10 Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. 4
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir. 4
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster