Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
|
K1. Bölüm1
|
2
|
Çevre konusuna ilişkin temel terminoloji
|
K1. Bölüm2
|
3
|
Küresel çevre sorunları
|
K1. Bölüm3
|
4
|
Çevre sorunlarının yol açtığı sonuçlar
|
K1. Bölüm4
|
5
|
Çevre Tarihi, İnsan ve Doğa çatışmasının kökenleri
|
K1. Bölüm5, K2. Bölüm1
|
6
|
Sosyobiyoloji
|
K2. Bölüm2
|
7
|
Fedakârlık paradoksu
|
K2. Bölüm3
|
8
|
Davranış ekolojisi; Davranışın genetik ve çevresel bileşenleri
|
K2. Bölüm4
|
9
|
Etik, çevre etiği, biyoetik kavramlarının karşılaştırmalı tartışılması
|
K1. Bölüm6
|
10
|
İnsan merkezli çevre etiği
|
K1. Bölüm7
|
11
|
Acı ve Canlı merkezli çevre etiği
|
K1. Bölüm8
|
12
|
Bütüncül çevre etiği
|
K1. Bölüm9
|
13
|
Sürdürülebilirlik ve Çevre
|
K1. Bölüm10
|
14
|
Vaka incelemeleri
|
K1. Bölüm11, K2. Bölüm5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Okan Ürker
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Tarkan YORULMAZ
|
Kaynaklar
|
K1. Des Jardins, J.R. (2006). Çevre Etiği-Çevre Felsefesine Giriş. İmge Kitabevi, Ankara.
K2. Barash, D. (1982). Sociobiology and Behavior (2nd edition). Elsevier, New York.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Dawkins, R. (2004). Gen Bencildir. TÜBİTAK Yayınları. Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; genelde küresel çevre sorunları özelde ise tarım ve yaşam bilimlerinin ilgi alanına giren çevre sorunlarına karşılık bu sorunların çevre etiği yaklaşımı ile sürdürülebilir çözümüne yönelik ilişki ağının ortaya konulmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Çevre konusuna ilişkin temel terminoloji, küresel çevre sorunları, çevre sorunlarının yol açtığı sonuçlar, çevre tarihi, sosyobiyoloji, fedakarlık paradoksu, davranış ekolojisi, etik-çevre etiği-biyoetik karşılaştırması, sürdürülebilirlik ve çevre, vaka incelemeleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur
|
-
|
3
|
Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
4
|
5
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
5
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
5
|
7
|
Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
5
|
14
|
Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
4
|