ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevre Sorunları ve Çevre Etiği YBN511 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Küresel çevre sorunlarını ve sonuçlarını örneklendirir.
    2-Çevre etiği kuramlarını karşılaştırır.
    3-Davranışın genetik ve çevresel bileşenlerini, davranışın belirleyicilerini ve davranışın elemanlarını listeler.
    4-Yaban hayatında çevre etiğinin farklı uygulama alanlarını örneklendirir.
    5-Çevre etiği ile alakalı temel kavramları sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler5015050
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   181
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,03 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri K1. Bölüm1
    2 Çevre konusuna ilişkin temel terminoloji K1. Bölüm2
    3 Küresel çevre sorunları K1. Bölüm3
    4 Çevre sorunlarının yol açtığı sonuçlar K1. Bölüm4
    5 Çevre Tarihi, İnsan ve Doğa çatışmasının kökenleri K1. Bölüm5, K2. Bölüm1
    6 Sosyobiyoloji K2. Bölüm2
    7 Fedakârlık paradoksu K2. Bölüm3
    8 Davranış ekolojisi; Davranışın genetik ve çevresel bileşenleri K2. Bölüm4
    9 Etik, çevre etiği, biyoetik kavramlarının karşılaştırmalı tartışılması K1. Bölüm6
    10 İnsan merkezli çevre etiği K1. Bölüm7
    11 Acı ve Canlı merkezli çevre etiği K1. Bölüm8
    12 Bütüncül çevre etiği K1. Bölüm9
    13 Sürdürülebilirlik ve Çevre K1. Bölüm10
    14 Vaka incelemeleri K1. Bölüm11, K2. Bölüm5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Okan Ürker

    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Tarkan YORULMAZ
    Kaynaklar K1. Des Jardins, J.R. (2006). Çevre Etiği-Çevre Felsefesine Giriş. İmge Kitabevi, Ankara. K2. Barash, D. (1982). Sociobiology and Behavior (2nd edition). Elsevier, New York.
    Yardımcı Kitap YK1. Dawkins, R. (2004). Gen Bencildir. TÜBİTAK Yayınları. Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; genelde küresel çevre sorunları özelde ise tarım ve yaşam bilimlerinin ilgi alanına giren çevre sorunlarına karşılık bu sorunların çevre etiği yaklaşımı ile sürdürülebilir çözümüne yönelik ilişki ağının ortaya konulmasıdır.
    Dersin İçeriği Çevre konusuna ilişkin temel terminoloji, küresel çevre sorunları, çevre sorunlarının yol açtığı sonuçlar, çevre tarihi, sosyobiyoloji, fedakarlık paradoksu, davranış ekolojisi, etik-çevre etiği-biyoetik karşılaştırması, sürdürülebilirlik ve çevre, vaka incelemeleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. -
    2 Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur -
    3 Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. -
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. 4
    5 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 5
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. 5
    7 Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. -
    8 Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır. -
    9 Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. -
    10 Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir. -
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. 5
    14 Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster