Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve Temel Kavramlar
|
K1-Giriş Bölümü
|
2
|
Orman Amenajmanı Kavramı
|
K2-Giriş Bölümü
|
3
|
Ekosistem Amenajmanı Kavramı
|
K1-Giriş Bölümü
|
4
|
Ekosistem Amenajmanının Temel Esasları
|
K1-Giriş Bölümü
|
5
|
Ekosistem Amenajmanının Gelişimi
|
K1-Giriş Bölümü
|
6
|
Orman Amenajmanında Planlama Yaklaşımları
|
K2-Birinci Bölüm
|
7
|
Ekosistem Amenajmanının Planlama Yaklaşımlarıyla Karşılaştırılması
|
K1-Giriş Bölümü
|
8
|
Türkiye`de Ekosistem Amenajmanı Uygulamaları
|
K1-Giriş Bölümü
|
9
|
Ekosistem Envanteri-I
|
K2-İkinci Bölüm
|
10
|
Ekosistem Envanteri-II
|
K2-İkinci Bölüm
|
11
|
Yaban Hayatı Envanteri ve Yaban Hayatının Orman Amenajman Planlarına Entegrasyonu
|
K1-Giriş Bölümü, K2-İkinci Bölüm, K3-Sayfa:142-173.
|
12
|
Orman Fonksiyonları
|
K2-İkinci Bölüm
|
13
|
Orman Fonksiyonlarının Belirlenmesi
|
K2-İkinci Bölüm
|
14
|
Orman Fonksiyonlarının Orman Amenajman Planlarına Entegrasyonu
|
K2-İkinci Bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Alkan GÜNLÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Yolasığmaz, H.A. (2004). Orman ekosistem amanajmanı kavramı ve Türkiye`de uygulaması: Artvin merkez planlama birimi örneği, Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 229 s.
K2. Asan, Ü. (2017). Orman Amenajmanı (Planlama Sistemleri) Ders Kitabı. İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi, Fakülte Yayın No: 513, 434 s.
K3. Anonim. (2007). Erzurum Orman Bölge Müdürlüğü, Göle Orman İşletme Müdürlüğü, Yalnızçam Orman İşletme Şefliği Orman Amenajman Planı 2007-2026.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ekosistem amenajmanı kavramı, temel bileşenleri ve kavramsal çerçevesinin ortaya koyulması ve ekosistem amenajmanına ilişkin planlamaların yapılması
|
Dersin İçeriği
|
Ekosistem amenajmanın kavranması ve ekosistem amenajman planlarının yapılıp yorumlanması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
3
|
2
|
Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur
|
-
|
3
|
Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
4
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
3
|
7
|
Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
3
|
10
|
Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|