ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ekosistem Amenajmanı YBN512 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ekosistem amenajmanı kavramını tanımlar
    2-Ekosistem envanterini yorumlar
    3-Ekosistem amenajmanı planının sonuçlarını yorumlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler5023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Temel Kavramlar K1-Giriş Bölümü
    2 Orman Amenajmanı Kavramı K2-Giriş Bölümü
    3 Ekosistem Amenajmanı Kavramı K1-Giriş Bölümü
    4 Ekosistem Amenajmanının Temel Esasları K1-Giriş Bölümü
    5 Ekosistem Amenajmanının Gelişimi K1-Giriş Bölümü
    6 Orman Amenajmanında Planlama Yaklaşımları K2-Birinci Bölüm
    7 Ekosistem Amenajmanının Planlama Yaklaşımlarıyla Karşılaştırılması K1-Giriş Bölümü
    8 Türkiye`de Ekosistem Amenajmanı Uygulamaları K1-Giriş Bölümü
    9 Ekosistem Envanteri-I K2-İkinci Bölüm
    10 Ekosistem Envanteri-II K2-İkinci Bölüm
    11 Yaban Hayatı Envanteri ve Yaban Hayatının Orman Amenajman Planlarına Entegrasyonu K1-Giriş Bölümü, K2-İkinci Bölüm, K3-Sayfa:142-173.
    12 Orman Fonksiyonları K2-İkinci Bölüm
    13 Orman Fonksiyonlarının Belirlenmesi K2-İkinci Bölüm
    14 Orman Fonksiyonlarının Orman Amenajman Planlarına Entegrasyonu K2-İkinci Bölüm
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Alkan GÜNLÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Yolasığmaz, H.A. (2004). Orman ekosistem amanajmanı kavramı ve Türkiye`de uygulaması: Artvin merkez planlama birimi örneği, Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 229 s. K2. Asan, Ü. (2017). Orman Amenajmanı (Planlama Sistemleri) Ders Kitabı. İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi, Fakülte Yayın No: 513, 434 s. K3. Anonim. (2007). Erzurum Orman Bölge Müdürlüğü, Göle Orman İşletme Müdürlüğü, Yalnızçam Orman İşletme Şefliği Orman Amenajman Planı 2007-2026.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ekosistem amenajmanı kavramı, temel bileşenleri ve kavramsal çerçevesinin ortaya koyulması ve ekosistem amenajmanına ilişkin planlamaların yapılması
    Dersin İçeriği Ekosistem amenajmanın kavranması ve ekosistem amenajman planlarının yapılıp yorumlanması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 3
    2 Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur -
    3 Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 4
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. -
    5 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. 3
    7 Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. -
    8 Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır. -
    9 Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. 3
    10 Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir. -
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster