Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, genel bilgiler, amaç
|
K1 B1
|
2
|
Yolların habitat parçalanması üzerine etkileri
|
K1 B2
|
3
|
Yollara karşı hayvan tepkileri
|
K2 B8
|
4
|
Yaban hayatı araç çarpışma nedenleri
|
K2 B5
|
5
|
Yolların Yaban Hayatı Üzerindeki Etkilerini Değerlendirmek için Arazi Yöntemleri
|
K2 B3
|
6
|
Yaban hayatı araç çarpışmaları sıcak noktaları
|
K2 B5
|
7
|
Yaban hayatı araç çarpışmaları sıcak noktaları
|
K2 B5
|
8
|
Modelleme örnekleri
|
K3 B1
|
9
|
Yaban hayatı araç çarpışmaları üzerine trafiğin etkisinin modellenmesi
|
K3 B3
|
10
|
Yaban hayatı araç çarpışmaları üzerine trafiğin etkisinin modellenmesi
|
K3 B3
|
11
|
Azaltma yöntemleri
|
K1 B4, K2 B2
|
12
|
Uyarı sinyalleri
|
K2 B6
|
13
|
Yaban hayatı alt geçitleri
|
K2 B7
|
14
|
Yaban hayatı üst geçitleri
|
K2 B4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Ali Uğur Özcan
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Ali Uğur Özcan
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Van Der Ree, R., Smith, D. J., & Grilo, C. (2015). Handbook of road ecology. John Wiley & Sons.
K2. Forman, R. T. (2012). Safe passages: highways, wildlife, and habitat connectivity. Island Press.
K3. Brennan, L. A., Tri, A. N., & Marcot, B. G. (Eds.). (2019). Quantitative analyses in wildlife science. Johns Hopkins University Press.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yaban hayatı araç çarpışmalarının nedenlerinin anlaşılması, verilerin toplanması, veriler üzerinden çözüme yönelik analizlerin gerçekleştirilmesi ve kazaların azaltılması için hangi yöntemlerin kullanılması gerektiğinin belirlenmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Yaban hayatı araç çarpışmaları ile ilgili analizlerin ve azaltma yöntemlerinin nasıl yapılacağı dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
4
|
2
|
Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur
|
-
|
3
|
Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
4
|
7
|
Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir.
|
4
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|