ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yangın Ekolojisi YBN513 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yangın ekolojisinin genel kavramsal terminolojisini örneklendirir.
    2- Yangınların doğal rolünü tanımlar.
    3-Yangın sonrası gençleştirme tekniklerini ve etkilerini örneklendirir.
    4-Yangın risk haritası hazırlama aşamalarını listeler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler5015050
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   181
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,03 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri K1
    2 Yangın kavramı ve yangın çeşitleri, yangın rejimleri K1
    3 Yangınla ilişkili bitki karakterleri K1
    4 Akdeniz tipi ekosistemler ve yangın K1
    5 Akdeniz Havzası`nın yangın ekolojisi K1
    6 Yangına bağlı karakter evrimi K1
    7 Yangın ve Akdeniz tipi vejetasyonun kökeni K1
    8 Yangın Sonrası Gençleştirme Teknikleri ve Bitki-Hayvan Komünitelerine Etkileri K1
    9 Bitki çeşitliliği ve yangın K1
    10 Hayvan çeşitliliği ve yangın, Yabancı türler ve yangın K1
    11 Akdeniz iklimli ekosistemlerdeki konvergenside iklim, yangın ve jeolojinin rolü K1
    12 İklim değişikliği bağlamında Türkiye Ormanları`nın yangına adaptasyonu ve uyum süreçleri K1
    13 Yangın Risk Haritalarının Hazırlanması K1
    14 Yangın Yönetimi, Koruma Yönetimi Uygulamaları - Vaka İncelemeleri K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Okan Ürker

    Ders Yardımcıları Dr. Öğretim Üyesi Tarkan YORULMAZ
    Kaynaklar K1. Keeley, J.E. Bond, W.J. Bradstock, R.A. Pausas, J.G. Rundel, P.W. (2012). Fire in Mediterranean ecosystems: ecology, evolution, and management. Cambridge University Press, Cambridge.
    Yardımcı Kitap YK1. Zeydanlı, U. Turak, A. Bilgin, C. Kınıkoğlu, Y. Yalçın, S. Doğan, H. (2010). İklim Değişikliği ve Ormancılık: Modellerden Uygulamaya. Doğa Koruma Merkezi. Ankara. YK2. Çolak, A.H. (2001). Ormanda Doğa Koruma. Milli Parklar ve Av-Yaban Hayatı Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, doğal ekosistemlerdeki yangın rejimleri ve yangınların özellikleri, yangına eğilimli ekosistemler hakkında bilgi ve bu ekosistemlerde bulunan bitki türlerinin yangına adaptasyonları, yangın ve bitki arasındaki ilişki hakkında tartışmalar yaparak hayvan çeşitliliği ve yangın yönetimi kavramı hakkında bilgi sunmaktır.
    Dersin İçeriği Yangın ekolojisinin genel kavramları, Doğal ekosistemlerde yangınların rolü, Bitki ve hayvan popülasyonlarının yangın sonrası rejenerasyonu, Bitki türlerinin yangın adaptasyonları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur 4
    3 Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. -
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. -
    5 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. 4
    7 Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. -
    8 Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır. 4
    9 Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. -
    10 Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir. -
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster