Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
|
K1
|
2
|
Yangın kavramı ve yangın çeşitleri, yangın rejimleri
|
K1
|
3
|
Yangınla ilişkili bitki karakterleri
|
K1
|
4
|
Akdeniz tipi ekosistemler ve yangın
|
K1
|
5
|
Akdeniz Havzası`nın yangın ekolojisi
|
K1
|
6
|
Yangına bağlı karakter evrimi
|
K1
|
7
|
Yangın ve Akdeniz tipi vejetasyonun kökeni
|
K1
|
8
|
Yangın Sonrası Gençleştirme Teknikleri ve Bitki-Hayvan Komünitelerine Etkileri
|
K1
|
9
|
Bitki çeşitliliği ve yangın
|
K1
|
10
|
Hayvan çeşitliliği ve yangın, Yabancı türler ve yangın
|
K1
|
11
|
Akdeniz iklimli ekosistemlerdeki konvergenside iklim, yangın ve jeolojinin rolü
|
K1
|
12
|
İklim değişikliği bağlamında Türkiye Ormanları`nın yangına adaptasyonu ve uyum süreçleri
|
K1
|
13
|
Yangın Risk Haritalarının Hazırlanması
|
K1
|
14
|
Yangın Yönetimi, Koruma Yönetimi Uygulamaları - Vaka İncelemeleri
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Okan Ürker
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğretim Üyesi Tarkan YORULMAZ
|
Kaynaklar
|
K1. Keeley, J.E. Bond, W.J. Bradstock, R.A. Pausas, J.G. Rundel, P.W. (2012). Fire in Mediterranean ecosystems: ecology, evolution, and management. Cambridge University Press, Cambridge.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Zeydanlı, U. Turak, A. Bilgin, C. Kınıkoğlu, Y. Yalçın, S. Doğan, H. (2010). İklim Değişikliği ve Ormancılık: Modellerden Uygulamaya. Doğa Koruma Merkezi. Ankara.
YK2. Çolak, A.H. (2001). Ormanda Doğa Koruma. Milli Parklar ve Av-Yaban Hayatı Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, doğal ekosistemlerdeki yangın rejimleri ve yangınların özellikleri, yangına eğilimli ekosistemler hakkında bilgi ve bu ekosistemlerde bulunan bitki türlerinin yangına adaptasyonları, yangın ve bitki arasındaki ilişki hakkında tartışmalar yaparak hayvan çeşitliliği ve yangın yönetimi kavramı hakkında bilgi sunmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Yangın ekolojisinin genel kavramları, Doğal ekosistemlerde yangınların rolü, Bitki ve hayvan popülasyonlarının yangın sonrası rejenerasyonu, Bitki türlerinin yangın adaptasyonları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur
|
4
|
3
|
Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
4
|
7
|
Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır.
|
4
|
9
|
Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|