Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
|
K1. Bölüm1
|
2
|
Doğa Koruma İle İlgili Temel Kavramlar, Teoriler Ve Tarihsel Gelişim
|
K1. Bölüm2, YK1. Bölüm1
|
3
|
Biyolojik Çeşitliliğe Değer Biçmek
|
K1. Bölüm3
|
4
|
Türkiye?nin Biyolojik Çeşitliliği
|
K1. Bölüm4, YK1. Bölüm2, YK2. Bölüm1
|
5
|
Biyolojik Çeşitliliğe Yönelik Tehditler
|
K1. Bölüm5
|
6
|
Populasyon Ve Tür Düzeyinde Koruma
|
K1. Bölüm6
|
7
|
Gurbette (Ex-Situ) Koruma Yöntemleri
|
K1. Bölüm7
|
8
|
Koruma Alanlarının Tasarlanması Ve Kurulması
|
K1. Bölüm8
|
9
|
Koruma Alanlarının Yönetilmesi
|
K1. Bölüm9
|
10
|
Koruma Alanları Dışında Koruma
|
K1. Bölüm10
|
11
|
Onarım Ekolojisi
|
K1. Bölüm11
|
12
|
Doğa Korumayla İlgili Ulusal Ve Uluslararası Mevzuat, Kurum/Kuruluşlar Ve Örgütler
|
K1. Bölüm12
|
13
|
Koruma Ve İnsan Toplulukları
|
K1. Bölüm13
|
14
|
Koruma Yönetimi Uygulamaları - Vaka İncelemeleri
|
K1. Bölüm14, YK1. Bölüm3, YK2. Bölüm2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Tarkan YORULMAZ
|
Kaynaklar
|
K1. Primack, R.B. (2012). Koruma Biyolojisi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Ülgen, H. Zeydanlı, U. (2008). Orman ve Biyolojik Çeşitlilik. Doğa Koruma Merkezi Yayınları, Ankara.
YK2. Çolak, A.H. (2001). Ormanda Doğa Koruma. Milli Parklar ve Av-Yaban Hayatı Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, doğal yaşam alanlarının nasıl korunacağını ve yönetileceğini açıklamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Doğa koruma ile ilgili temel kavramlar, doğa-insan ilişkileri ve çevre sorunlarının nedenleri, doğa korumanın tarihsel gelişimi, korunan alanların yönetimi, koruma teknikleri ve uygulamaları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur
|
4
|
3
|
Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
4
|
7
|
Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır.
|
5
|
9
|
Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
4
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|