ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaban Hayvanları Biyolojisi YBN515 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaban hayatı kavramını açıklar.
    2-Yaban hayvanlarının biyolojisini anlatır.
    3-Yaban hayvanlarını benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1512020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2513030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   170
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,67 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yaban hayatı kavraımı, tarihçesi K1
    2 Yaban hayvanları sınıflandırması K1
    3 Omurgasız hayvanlar ve biyolojik özelikleri sınıflandırılması K2
    4 Omurgalı hayvanlar genel özellikleri ve sınıflandırılması K3
    5 İlkel omurgalılar biyolojisi K3
    6 Kıkırdaklı Balıklar biyolojisi ve sınıflandırması K3
    7 Kemikli balıklarbiyolojisi ve sınıflandırılması K3
    8 İki yaşamlılar biyolojisi ve sınıflandırılması K3, K4, K5
    9 Sürüngenler biyolojisi ve sınıflandırılması K3, K4, K6
    10 Kuşların biyolojisi ve sınıflandırılması-1 K3, K7
    11 Kuşların biyolojisi ve sınıflandırılması-2 K3, K7
    12 Memeli hayvanlar biyolojisi ve sınıflandırılması-1 K3, K8
    13 Memeli hayvanlar biyolojisi ve sınıflandırılması-2 K3, K8
    14 Yaban hayvanlarının korunması, K9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Tarkan Yorulmaz
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Tarkan Yorulmaz

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K-1 Anthony R. E. Sinclair, John M. Fryxell and Graeme Caughley. 2006. Wildlife Ecology, Conservation and Management. Second Edition Blackwell Publishing, Malden, xii + 469 pp. K-2- Salman , S., 2007. Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi. Palme Yayıncılık, Ankara., 501 Syf. K-3- M. Kuru, 2013. Omurgalı Hayvanlar, 11. baskı, Ankara, Türkiye: Palme Yayıncılık, 2013, K-4- BARAN, İ., (2005). Türkiye Amfibi ve Sürüngenleri, Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Popüler Bilim Kitapları:207, Başvuru Kitaplığı:21, Ankara. K-5-DEMİRSOY, A., (1996). Türkiye Omugalıları ?Amfibiler? Çevre Bakanlığı Çevre Koruma Genel Müdürlüğü Proje No: 90-K-1000-90, Meteksan Yayınevi, Ankara. K-6-DEMİRSOY, A., (1996). Türkiye Omugalıları ?Sürüngenler? Çevre Bakanlığı Çevre Koruma Genel Müdürlüğü Proje No: 90-K-1000-90, Meteksan Yayınevi, Ankara. K-7-D. T. Kılıç ve G. Eken, Türkiye?nin Önemli Kuş Alanları 2004 Güncellemesi. Doğa Derneği Önemli Kuş Alanları Raporu, Türkiye, Rap. 229, 2004. K-8- DEMİRSOY, A., (1996). Türkiye Omurgalıları ?Memeliler?, Çevre Bakanlığı Çevre Koruma Genel Müdürlüğü Proje No: 90-K-1000-90, Meteksan Yayınevi, Ankara. K-9-Macdonald, D., Service, K. (2009). Key Topics in Conservation Biology. Blackwell publishing, Oxford, p 307.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yaban hayatı kavramının öğretilmesi, yabanhayatını oluşturan ahyvanların genel anlamda biyolojilerinin ve sistematiklerinin öğretilmesi
    Dersin İçeriği Yaban hayatı akvaramı ve tarihçesi, omurgasız hayvanlar, chordalılar ve omurgalı hayvanların sınıf düzeyinde biyolojileri ve sistematikleri, yaban hayvanlarının korunması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 1
    2 Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur 3
    3 Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. -
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. -
    5 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 3
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. -
    7 Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. 2
    8 Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır. 3
    9 Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. -
    10 Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. 4
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir. 2
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster