Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesine Giriş
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Agent Mimarileri ve Hiyerarşik Kontrol
|
K1-Bölüm-2
|
3
|
Uninformed and Informed Arama
|
K1- Bölüm-3
|
4
|
Bilgi temsili
|
K1- Bölüm-5
|
5
|
Doğrusal regresyon: OLS, düzenlileştirme, doğrusal sınıflandırıcılar
|
K2-Bölüm 17.4
|
6
|
Lojistik Regresyon, Çok Sınıflı Lojistik Regresyon Sıralaması Destek Vektör Makineleri
|
K2-Bölüm-17.5
|
7
|
Karar ağaçları
|
K2-Bölüm-7
|
8
|
Özellik seçimi gizli faktör modelleri (PCA)
|
K2-Bölüm-15
|
9
|
Kümeleme (k-anlamı, yumuşak k-aracı)
|
K2-Bölüm-6
|
10
|
Random Forest ve Ada Boost gibi topluluk yöntemleri
|
K2-Bölüm-5
|
11
|
Olasılık yöntemleri (Bayesçi görüş)
|
K2-Bölüm-1
|
12
|
Model değerlendirme ve model seçimi
|
K2-Bölüm-9
|
13
|
Sinir ağlarına ve evrişimli sinir ağlarına giriş
|
K2-Bölüm-10
|
14
|
Otomatik kodlayıcılar
|
K2-Bölüm-11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Mustafa KARHAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Poole, D. L., & Mackworth, A. K. (2010). Artificial Intelligence: Foundations of Computational Agents. (1th ed.). Cambridge University Press.
K2- Barber, D. (2012). Bayesian Reasoning and Machine Learning. (1th ed.). Cambridge University Press.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu modül, yapay zeka ve bilgi tabanlı sistemlerdeki temel kavramları tanıtacaktır. Bu modül aynı zamanda öğrencilere Makine Öğreniminin iki ana alanına derinlemesine bir giriş sağlamayı amaçlamaktadır: denetimli ve denetimsiz.
|
Dersin İçeriği
|
Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesine Giriş, Doğrusal regresyon, Lojistik Regresyon, Karar ağaçları, rastgele orman ve AdaBoost gibi topluluk yöntemleri, Model değerlendirme ve model seçimi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar.
|
4
|
2
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
|
-
|
3
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği problemlerini yorumlar, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
4
|
5
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
-
|
6
|
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
|
3
|
7
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
|
-
|
8
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir.
|
-
|
9
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler, öğrenir ve uygular.
|
3
|
10
|
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
-
|