ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Derin Öğrenme EBM505 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Belirli bir veri setine uygulanacak derin öğrenme modelini oluşturur.
    2-Görüntü ön işleme, sınıflandırma ve veri görselleştirmeyi gerçekleştirir.
    3-Gruplar halinde verimli çalışarak algoritmaları gerçek dünya problemlerine uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje3015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derin öğrenmeye giriş K1-Bölüm-1
    2 Derin öğrenme tarihi K1-Bölüm-2
    3 Derin öğrenme mimarileri K1-Bölüm-2
    4 Derin öğrenme kütüphaneleri K1-Bölüm-2
    5 Derin Öğrenme Algoritmaları: Derin Boltzmann Makinesi (DBM) ve Derin İnanç Ağları (DBN) K1-Bölüm-5
    6 Derin Öğrenme Algoritmaları: Tekrarlayan Sinir Ağları (RNN`ler) ve Uzun Kısa Süreli Bellek Ağları (LSTM`ler) K1-Bölüm-5
    7 Derin Öğrenme Algoritmaları: Evrişimsel Sinir Ağı (CNN) K1-Bölüm-5
    8 Derin Sinir Ağı Modeli Oluşturma: Tanımlama K1-Bölüm-10
    9 Derin Sinir Ağı Modeli Oluşturma: Görüntü Ön-İşleme K1-Bölüm-10
    10 Derin Sinir Ağı Modeli Oluşturma: Model Parametreleri K1-Bölüm-10
    11 Hiper Parametreler K1-Bölüm-10
    12 Pooling, Optimizasyon ve Drop-Out K1-Bölüm-10
    13 Sınıflandırma K1-Bölüm-10
    14 Veri görselleştirme K1-Bölüm-10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Fuat TÜRK
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Selim Buyrukoğlu

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Deng, L., & Yu, D. (2014). Deep Learning: Methods and Applications. Foundations and Trends in Signal Processing, 7(3-4), 197-387.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Derin Öğrenmenin temel kavram ve tekniklerini tanıtma. Pratik problemleri çözmek için derin öğrenme algoritmalarını kullanma becerilerini geliştirme. Derin sinir ağı yapısı oluşturmayı öğrenme. Bağımsız çalışma ve araştırma yapma deneyimi kazanma.
    Dersin İçeriği Derin öğrenme tarihi, mimarileri, kütüphaneleri, Ön tanımlı derin öğrenme modelleri, Derin öğrenme modeli oluşturma, Görüntü ön-işleme, Hiper-parametreler, Sınıflandırma işlemleri, Veri görselleştirme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar. 2
    2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. -
    3 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlar ve uygular. 3
    4 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği problemlerini yorumlar, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. -
    5 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. -
    6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 4
    7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. -
    8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir. 4
    9 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler, öğrenir ve uygular. -
    10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster