Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilgi güvenligine giriş
|
K1: Bolum1
|
2
|
Temel Şifreleyiciler
|
K1:2Bolum2
|
3
|
Blok şifreleyiciler, Şifreleme modları ve Akış şifreleyiciler
|
K1:Bolum5
|
4
|
Hash fonksiyonlar, mesaj özeti, HMAC
|
K1:Bolum6
|
5
|
Sayı Teorisi, Açık Anahtar Şifreleme, RSA
|
K1:Bolum7
|
6
|
Digital İmzalar, Açık Anahtar Sertifikaları, X509
|
K1:Bolum8
|
7
|
Ağ Güvenliği
|
K1:Bolum9
|
8
|
Yetkilendirme: İki-Üç seviyeli yetkilendirme, Biyometrikleri, Akıllı Kartlar
|
K1:Bolum10
|
9
|
Güvenlik El sıkışması
|
K1:Bolum11
|
10
|
Kerberos
|
K1:Bolum12
|
11
|
Gerçek Zamanlı Haberleşme Güvenliği, SSL/TLS, IPSEC
|
K1:Bolum13
|
12
|
Sır Paylaşma (Eşik) planları
|
K1:Bolum14
|
13
|
İşletim sistemi güvenliği
|
K1:Bolum15
|
14
|
Kötü niyetli yazılımlar
|
K1:Bolum16
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ayhan AKBAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Selim Sürücü
Esra Sivari
|
Kaynaklar
|
K1- Perlman, R., Kaufman, C., & Speciner, M. (2016). Network security: private communication in a public world. (2nd ed.). Pearson Education India.
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Bilgi güvenliğinin temelinin olusturan bilgiye yetkisiz erişimin engellenmesi, bilginin ve bilgi varlıklarının tam ve eksiksiz olması, doğru olması ve uygunsuz biçimde değiştirilmemesi ve yetkili kullanıcıların ihtiyaç duydukları veriye ihtiyaç duydukları zaman erişebilmesinin sağlanması konularınn öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Kriptografiye giriş, Temel şifreler, Blok şifreler, Şifreleme modları ve Akış şifreleri
Karma işlevleri, ileti özetleri, HMAC, Sayı Teorisi, Açık Anahtar Şifreleme, RSA Dijital imzalar, Genel anahtar sertifikaları, X509, Ağ Güvenliği, Kimlik Doğrulama, Biyometri, Akıllı Kartlar, Gerçek Zamanlı İletişim Güvenliği, SSL / TLS, IPSEC Gizli Paylaşımı (Eşik) ) Şemalar
İşletim Sistemi Güvenliği, Kötü Amaçlı Yazılım
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar.
|
5
|
2
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
|
5
|
3
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlar ve uygular.
|
5
|
4
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği problemlerini yorumlar, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
5
|
5
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
4
|
6
|
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
|
-
|
7
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
|
-
|
8
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir.
|
-
|
9
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler, öğrenir ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
-
|