ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gömülü Sistemler için Model Tabanlı Tasarım EBM550 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gömülü sistemler için blok model tasarım sürecini planlar.
    2-Gömülü sistemlerde karşılaştığı sorunları çözer.
    3-Model Tabanlı Tasarım için algoritma geliştirir.
    4-Model Tabanlı Tasarım ile ürettiği kodu gömülü sistemlere yükler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje3015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Model Tabanlı Tasarımının(MTT) tanımlarının açıklanması, K1-Bölüm-1
    2 Model Tabanlı Tasarımının(MTT) üstünlükleri ve zayıflıklarının belirlenmesi, K1-Bölüm-2
    3 MTT geliştirme araçları, bir sistemin gereksinimlerin tespiti, K1-Bölüm-3
    4 MTT denetleyici, algılayıcı ve hareketlendirici seçimi, K1-Bölüm-4
    5 MTT için blok geliştirme, K1-Bölüm-5
    6 MTT ile algoritma oluşturma, benzetim ve kod üretme, K1-Bölüm-6
    7 Model tabanlı sistemlerde benzetim K1-Bölüm-7
    8 Modelin denetleyici sistemlere gömülmesi K1-Bölüm-8
    9 MTT ile dijital giriş-çıkış arabirimlerinin kullanımı ve uygulanması, K1-Bölüm-9
    10 MTT ile analog giriş-çıkış arabirimlerinin kullanımı ve uygulanması, K2-Bölüm-4
    11 MTT ile zamanlayıcı kavramlarının kullanımı ve kesme alt programlarının oluşturulması. K2-Bölüm-5
    12 MTT ile servo motor ve diğer motor kontrol devrelerinde uygulamalar, K2-Bölüm-6
    13 MTT ile kontrol uygulamaları K2-Bölüm-7
    14 MTT ile uygulama ve yazılım geliştirilmesi, proje uygulamaları K2-Bölüm-8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Mustafa TEKE
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Kizir, S., Kelekçi, E., & Yaren, T., (2019). Matlab Simulink Destekli Gerçek Zamanlı Kontrol Teori ve Mühendislik Uygulamaları .Seçkin Yayıncılık. Ankara K2-Abut, N., Asadi, F., (2017) Simulink ve Waijung Blok Set ile ST Mikrodenetleyicilerin Programlaması ve Kontrol Umuttepe Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Model Tabanlı Tasarımın(MTT) kavram ve ilkelerinin öğretilmesi, MTT geliştirme araçlarının en uygununun seçimi ve kullanılması, MTT geliştirme sürecinde, blok geliştirme, algoritma oluşturma, kod üretme ve kodun sisteme gömülmesini öğretmektir.
    Dersin İçeriği Model Tabanlı Tasarımının(MTT) tanımlarının açıklanması, Model Tabanlı Tasarımının(MTT) üstünlükleri ve zayıflıklarının belirlenmesi, MTT geliştirme araçları, bir sistemin gereksinimlerin tespiti, MTT denetleyici, algılayıcı ve hareketlendirici seçimi, MTT için blok geliştirme, MTT ile algoritma oluşturma, benzetim ve kod üretme, Model tabanlı sistemlerde benzetim, Modelin denetleyici sistemlere gömülmesi, MTT ile dijital giriş-çıkış arabirimlerinin kullanımı ve uygulanması, MTT ile analog giriş-çıkış arabirimlerinin kullanımı ve uygulanması, MTT ile zamanlayıcı kavramlarının kullanımı ve kesme alt programlarının oluşturulması, MTT ile servo motor ve diğer motor kontrol devrelerinde uygulamalar, MTT ile kontrol uygulamaları, MTT ile uygulama ve yazılım geliştirilmesi, proje uygulamaları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar. 3
    2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 3
    3 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlar ve uygular. 5
    4 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği problemlerini yorumlar, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 4
    5 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 3
    6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. -
    7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. -
    8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir. -
    9 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler, öğrenir ve uygular. -
    10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster