Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Odun dışı orman ürünlerinin tanımı, özellikleri, önemi ve sınıflandırılması
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
2
|
Dünyada ve Türkiye?de odun dışı orman ürünleri
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
3
|
Odun dışı orman ürünlerinin işletmeciliği
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
4
|
Orman Tali Ürünlerinin tanıtımı (Reçine, Sığla yağı, meşe mazısı,)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
5
|
Orman Tali Ürünlerinin tanıtımı (Defneyaprağı, çam fıstığı)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
6
|
Orman Tali Ürünlerinin tanıtımı (Kestane, Meşe palamudu ve kadehi)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
7
|
Orman Tali Ürünlerinin tanıtımı (Sumak, kabuktan faydalanma)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
8
|
Orman Tali Ürünlerinin tanıtımı (Diğer orman yan ürünleri)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
9
|
Orman Genel Müdürlüğü tarafından programa alınan orman tali ürünlerinin tanıtımı
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
10
|
Orman Genel Müdürlüğü tarafından programa alınmayan orman tali ürünlerinin tanıtımı
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
11
|
Briyofitlerin odun dışı orman ürünü olarak değerlendirilebilme olanakları
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
12
|
Briyofitlerin odun dışı orman ürünü olarak değerlendirilebilme olanakları
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
13
|
Orman tali ürünlerinin korunması
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
14
|
Orman tali ürünlerinin korunması
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Gökhan ABAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Gamze ERTUĞRUL
|
Kaynaklar
|
1. Deniz, İ. (2006). Odun Dışı Orman Ürünleri Endüstrisi. KTÜ Orman Fakültesi Ders Notları, Yayın No:84, Trabzon.
2. Özkan, Z.C., Ayaz, H. (1997). Orman Tali Ürünleri Ders Notları. Kafkas Üniversitesi Orman Fakültesi, Artvin.
3. OGM. (1995). Orman Tali Ürünlerinin Üretim ve Satış Esasları. T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı, İşletme ve Pazarlama Dairesi Başkanlığı, Tebliğ No: 283, Ankara.
4. OGM (1996). Orman Ürünlerinden Faydalanmak İsteyenlere Verilecek İzinlere Ait Tebliğ, T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı, İşletme ve Pazarlama Dairesi Başkanlığı, Tebliğ No: 289, Ankara.
5. Bozkurt, Y., Göker, Y. (1986). Orman Ürünlerinden Faydalanma, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları No: 3402/379, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
1. OGM (2009). Odun Dışı Orman Ürünleri Paneli, T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü, Tebliğler. 21?22 Ekim 2009, İzmir.
2. Özkan, Z.C. (2008). Türkiye?de Odun Dışı Orman Ürünlerinin Dünü ve Bugünü. ?Doğu Karadeniz?in Kalkınmasında Lokomotif Ormancılık? Paneli. Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası, Trabzon, s.34?54.
3. Anşin, R., Özkan, Z.C. 2006. Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta) Odunsu Taksonlar. KTU Orman Fakültesi, Fakülte Yayın No: 19, Trabzon.
|
Dersin Amacı
|
Sadece odun hammaddesi değil odun dışı orman ürünlerinin de bir çok alanda kullanılabilirliğini ve bunların, bölgelerin ekonomisinde önemli bir rol oynadığını öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Odun Dışı Orman Ürünlerinin sınıflandırılması ve tanıtımı, bu ürünlerin üretiminde uygulanacak genel hükümler, üretimin ve toplamanın yaptırılması ve usulleri, yıllık üretim programında yer alan ve almayan ürünler hakkında bilgiler ve üretiminde uygulanacak teknikler-metotlar, koruma altında olan türler, toplanması yasak olan türler, toplanması izne bağlı olan türler, konu ile ilgili uluslar arası sözleşmeler ve içerikleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
5
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
1
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
1
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
4
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
1
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
4
|