Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türkiye ormanlarının bölgesel dağılımı
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
|
2
|
Türkiye ormanlarında meşcere kuruluşuna sahip asli türler
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
|
3
|
Türkiye ormanlarında meşcere kuruluşuna sahip tali türler
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
|
4
|
Meşcerenin tanımı ve meşcere kuruluşları
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
|
5
|
Orman alanlarında verimlilik kriterleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
|
6
|
Orman alanlarında verimlilik kriterleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
|
7
|
Verimli ve verimsiz ormanların meşcere kuruluşları
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
|
8
|
Bozuk orman alanlarının rehabilitasyonu
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
|
9
|
Rehabilitasyona konu olacak sahaların seçimi
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
|
10
|
Orman halk ilişkilerinin düzenlenmesi
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
|
11
|
Rehabilitasyon uygulama projelerinin düzenlenmesi
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
|
12
|
Canlandırma kesimleri, aşılama, tohum ekimi ve dikim çalışmaları
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
|
13
|
Baltalık ormanlarında koruya dönüştürme
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
|
14
|
Seçme ormanlarında ıslah
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. M. Nuri ÖNER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
|
Kaynaklar
|
K1. Mayer, H., Aksoy, H. (1998) Türkiye?nin ormanları, Batı Karadeniz Ormancılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, Muhtelif Yayın No: 1, Bolu.
K2. Atay, İ. (1990) Silvikültür II (Silvikültürün Tekniği), İ.Ü.Yayın No:3599, O.F.Yayın No:405, 242 s., İstanbul.
K3. Genç, M. (2004) Silvikültür Tekniği, S.D.Ü.Orman Fakültesi Yayın No:46, 357 s., Isparta.
K4. Genç, M. (2004) Silvikültürün Temel Esasları, S.D.Ü.Orman Fakültesi Yayın No:44, 357 s., Isparta.
K5. Odabaşı, T., Çalışkan, A., Bozkuş, H.F. (2004) Silvikültür Tekniği (Silvikültür II), İ.Ü.Yayın No: 4459, O.F.Yayın No:475, 314 s., İstanbul.
K6. Oliver, C.D., Larson, B.C. (1996) Forest Stand Dynamics, John Wiley&Sons, Inc., 519 p., New York.
K7. Smith, D.M., Larson B.C., Kelty, M.J., Ashton P.Mark S. (1997) The Practice of Silviculture (Applied Forest Ecology), John Wiley&Sons, Inc., 537 p., New York.
K8. Saatçioğlu, F. (1971) Orman Bakımı (Meşcere Yetiştirmesine Ait Tedbirler), İ.Ü.Orman Fakültesi Yayın No:1636/160, 303 s., İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin verimli ve bozuk orman alanları ile ilgili genel bilgileri edinmeleri, meşcere yapılarını tanımlayabilmeleri ve bilgilerini kullanarak verimsiz ormanlarını verimli hale dönüştürmek için gerekli silvikültürel sistemleri analiz edebilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Verimlilik ve etkili faktörler. Türkiye`deki asli ve tali orman ağacı türlerinin oluşturduğu verimli ve verimsiz ormanlar hakkında genel bilgiler. Verimli ve verimsiz ormanlarda meşcere kuruluş özellikleri. Koru ormanlarında iyileştirme ve dönüştürme. Baltalık ormanlarında iyileştirme ve dönüştürme. Verimsiz ormanların verimli ormanlara dönüştürülmesi yöntemleri. Bozuk seçme ormanlarının ıslahı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
3
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
3
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
4
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
4
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
4
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
3
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|