ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Verimsiz Ormanların İyileştirilmesi ORM610 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Verimli ve verimsiz orman kavramlarını tanımlayabilir.
    2-Ormanların iyileştirilmesinde kullanılan silvikültürel sistemleri bilir.
    3-Verimsiz ormanları verimli hale dönüştürmek için gerekli olan silvikültür planlarını hazırlayabilir.
    4-Ormanların iyileştirilmesinde kullanılan silvikültürel sistemleri karşılaştırabilir.
    5-Meşcereyi ve meşcere kuruluşlarını tanımlayabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler4014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkiye ormanlarının bölgesel dağılımı K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
    2 Türkiye ormanlarında meşcere kuruluşuna sahip asli türler K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
    3 Türkiye ormanlarında meşcere kuruluşuna sahip tali türler K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
    4 Meşcerenin tanımı ve meşcere kuruluşları K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
    5 Orman alanlarında verimlilik kriterleri K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
    6 Orman alanlarında verimlilik kriterleri K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
    7 Verimli ve verimsiz ormanların meşcere kuruluşları K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
    8 Bozuk orman alanlarının rehabilitasyonu K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
    9 Rehabilitasyona konu olacak sahaların seçimi K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
    10 Orman halk ilişkilerinin düzenlenmesi K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
    11 Rehabilitasyon uygulama projelerinin düzenlenmesi K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
    12 Canlandırma kesimleri, aşılama, tohum ekimi ve dikim çalışmaları K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
    13 Baltalık ormanlarında koruya dönüştürme K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
    14 Seçme ormanlarında ıslah K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. M. Nuri ÖNER
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Muhammed Nuri Öner

    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Figen ÇAKIR Dr. Öğr. Üyesi Bora İMAL Araş. Gör. Özlem MEŞE
    Kaynaklar K1. Mayer, H., Aksoy, H. (1998) Türkiye?nin ormanları, Batı Karadeniz Ormancılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, Muhtelif Yayın No: 1, Bolu. K2. Atay, İ. (1990) Silvikültür II (Silvikültürün Tekniği), İ.Ü.Yayın No:3599, O.F.Yayın No:405, 242 s., İstanbul. K3. Genç, M. (2004) Silvikültür Tekniği, S.D.Ü.Orman Fakültesi Yayın No:46, 357 s., Isparta. K4. Genç, M. (2004) Silvikültürün Temel Esasları, S.D.Ü.Orman Fakültesi Yayın No:44, 357 s., Isparta. K5. Odabaşı, T., Çalışkan, A., Bozkuş, H.F. (2004) Silvikültür Tekniği (Silvikültür II), İ.Ü.Yayın No: 4459, O.F.Yayın No:475, 314 s., İstanbul. K6. Oliver, C.D., Larson, B.C. (1996) Forest Stand Dynamics, John Wiley&Sons, Inc., 519 p., New York. K7. Smith, D.M., Larson B.C., Kelty, M.J., Ashton P.Mark S. (1997) The Practice of Silviculture (Applied Forest Ecology), John Wiley&Sons, Inc., 537 p., New York. K8. Saatçioğlu, F. (1971) Orman Bakımı (Meşcere Yetiştirmesine Ait Tedbirler), İ.Ü.Orman Fakültesi Yayın No:1636/160, 303 s., İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin verimli ve bozuk orman alanları ile ilgili genel bilgileri edinmeleri, meşcere yapılarını tanımlayabilmeleri ve bilgilerini kullanarak verimsiz ormanlarını verimli hale dönüştürmek için gerekli silvikültürel sistemleri analiz edebilmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Verimlilik ve etkili faktörler. Türkiye`deki asli ve tali orman ağacı türlerinin oluşturduğu verimli ve verimsiz ormanlar hakkında genel bilgiler. Verimli ve verimsiz ormanlarda meşcere kuruluş özellikleri. Koru ormanlarında iyileştirme ve dönüştürme. Baltalık ormanlarında iyileştirme ve dönüştürme. Verimsiz ormanların verimli ormanlara dönüştürülmesi yöntemleri. Bozuk seçme ormanlarının ıslahı.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 5
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 5
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 5
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 5
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 5
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster