ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kurak ve Yarıkurak Alanlarda Doğa Restorasyonu ORM611 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kurak ve yarıkurak terimlerini tanımlayabilir.
    2-Kurak ve yarıkurak alanları ayırt edebilir.
    3-Restorasyon alanını ve tiplerini bilir.
    4-Kurak ve yarı kurak alanlar için tür önerebilir.
    5-Kurak ve yarı kurak alanlarda arazi hazırlığı yaptırabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler4022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   186
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,2 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve temel kavramlar K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    2 Kurak ve yarıkurak alanların özellikleri K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    3 Restorasyon alanı tipleri ve özellikleri K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    4 Kurak ve yarıkurak alanlarda tür seçimi K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    5 Kurak ve yarıkurak alanlarda makineli arazi hazırlığı yöntemleri K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    6 Kurak ve yarıkurak alanlarda iş gücü ile arazi hazırlığı yöntemleri K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    7 Kurak ve yarıkurak alanlarda gençleştirme yöntemleri ve zamanı K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    8 Kurak ve yarıkurak alanlarda ağaçlandırma tekniği ve zamanı K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    9 Kurak ve yarıkurak alanlardaki bozuk ormanların rehabilitasyonu K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    10 Kurak ve yarıkurak alanların iyileştirilmesi ve restorasyonu için planlama K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    11 Kurak ve yarıkurak alanlarda kullanılan ekim yöntemleri K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    12 Kurak ve yarıkurak alanlarda kullanılan dikim yöntemleri K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    13 Kurak ve yarıkurak alanlarda aşılama ve budama yöntemleri K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    14 Kurak ve yarıkurak alan ağaçlandırmalarında bakım ve onarım teknikleri K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. M. Nuri ÖNER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları
    Kaynaklar K1. Ürgenç, İ. S. (1998) Ağaçlandırma Tekniği, İ. Ü. Orman Fakültesi Yayın No: 3994/441. 600 s. K2. Ürgenç, İ. S. (1998) Genel Plantasyon ve Ağaçlandırma Tekniği, İ. Ü. Orman Fakültesi Yayın No: 3997/444. 664 s. K3. Üçler, A.Ö., Turna, İ., (2006) Ağaçlandırma Tekniği, KTÜ Orman Fakültesi, Ders Notları Yayın No:85, Trabzon. K4. Gezer, A., Yücedağ, C., (2006) Ormancılıkta Ekim ve Dikim Yoluyla Ağaçlandırma Tekniği, SDÜ Orman Fakültesi Yayın No:63, Isparta K5. Smith, D.M., Larson B.C., Kelty, M.J., Ashton P. Mark S. (1997) The Practice of Silviculture (Applied Forest Ecology), John Wiley&Sons, Inc., 537 p., New York. K6. Oliver, C.D., Larson, B.C. (1996) Forest Stand Dynamics, John Wiley&Sons, Inc., 519 p., New York.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, kurak ve yarıkurak alanlarda yürütülecek ormancılık faaliyetlerinin tanıtımı ve öğretilmesidir.
    Dersin İçeriği Kurak ve yarı kurak terimleri ile ilgili temel kavramlar ve tanımları, restorasyon alanı tipleri, tür seçimi, arazi hazırlığı ve toprak işleme teknikleri, gençleştirme ve ağaçlandırma zamanı ve yöntemleri ile bu alanlarda uygulanacak bakım ve onarım teknikleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 4
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 3
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 4
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 4
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 3
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 4
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 4
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 4
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster