Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Acer sp. L.`nin silvikültürel özellikleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
2
|
Alnus sp. Ehrh.`in silvikültürel özellikleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
3
|
Betula sp. L. `nin silvikültürel özellikleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
4
|
Buxus sempervirens L.`nin silvikültürel özellikleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
5
|
Carpinus betulus L.`nin silvikültürel özellikleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
6
|
Castanea sativa Mill.`in silvikültürel özellikleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
7
|
Cupresus sempervirens L.`nin silvikültürel özellikleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
8
|
Fraxinus sp. L.`nin silvikültürel özellikleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
9
|
Liquidambar orientalis Mill.`in silvikültürel özellikleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
10
|
Ostrya carpinifolia Scop. `un silvikültürel özellikleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
11
|
Platanus orientalis L.`nin silvikültürel özellikleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
12
|
Ulmus sp. L.`nin silvikültürel özellikleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
13
|
Taxus baccata L.`nin silvikültürel özellikleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
14
|
Tilia sp. L.`nin silvikültürel özellikleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. M. Nuri ÖNER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
|
Kaynaklar
|
K1. Saatçioğlu, F., (1976) Silvikültür I (Silvikültürün Biyolojik Esasları ve Prensipleri). İÜ Orman Fakültesi Yayını, No. 2187/222, İstanbul.
K2. Genç, M. (2004) Silvikültürün Temel Esasları, S.D.Ü.Orman Fakültesi Yayın No:44, 357 s., Isparta.
K3. Smith, D.M., Larson B.C., Kelty, M.J., Ashton P.Mark S. (1997) The Practice of Silviculture (Applied Forest Ecology), John Wiley&Sons, Inc., 537 p., New York.
K4. Oliver, C.D., Larson, B.C. (1996) Forest Stand Dynamics, John Wiley&Sons, Inc., 519 p., New York.
K5. Anşin, R., Özkan, Z.C., (1993) Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta) Odunsu Taksonlar. KTÜ Orman Fakültesi Yayını, No.167/19, Trabzon.
K6. Yaltırık, F., (1993) Dendroloji I Ders Kitabı Gymnospermae (Açık Tohumlular). 2. Baskı, İÜ Orman Fakültesi Yayını,No. 3443/386, İstanbul.
K7. Yaltırık, F. (1998) Dendroloji II (Angiospermae). İÜ Orman Fakültesi Yayını, No. 4104/420, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, Türkiye`nin tali orman ağacı türlerini ve silvikültürel özelliklerini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Tali orman ağacı türlerimizin (Acer sp. L., Alnus sp. Ehrh., Betula sp. L., Buxus sempervirens L., Carpinus betulus L., Castanea sativa Mill., Cupresus sempervirens L., Fraxinus sp., L., Liquidambar orientalis Mill., Ostrya carpinifolia Scop., Platanus orientalis L., Ulmus sp. L., Taxus baccata L., Tilia sp. L.) Türkiye`deki yayılışı, Ekolojik istekleri, Silvikültürel müdahaleler için önemli botanik özellikleri, Karışıma girdiği asli ve tali orman ağacı taksonları, Saptanan alttür, varyete ve formlar, Kararlaştırılan idare süreleri, Abiyotik zararlıları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
3
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
3
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
3
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|