Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çevrenin ve Havzanın Tanımı
|
K1: 1. Bölüm
|
2
|
Çevre Koruma Tarihsel Gelişimi
|
K1: 2. Bölüm
|
3
|
Havzalardaki Çevre Kirliliğinin Tanımlanması
|
K1: 2. Bölüm
|
4
|
Dünya?da ve Türkiye?de Çevre Sorunları
|
K1: 3. Bölüm
|
5
|
Havza Bazında Çevre Sorunları
|
K1: 2. ve 3. Bölüm
|
6
|
Çevre Özelliklerine Göre Çevre Kirliliği
|
K1: 2. ve 3. Bölüm
|
7
|
Kaynaklarına göre çevre kirliliği
|
K1: 4. Bölüm
|
8
|
Kaynaklarına göre çevre kirliliği (devam)
|
K1: 4. Bölüm
|
9
|
Kirlilik ve Kirleticiler
|
K1: 5. Bölüm
|
10
|
Havzaların Mansap ve Membasında Kirlilik
|
K1: 5. Bölüm
|
11
|
Hava Kirliliği
|
K1: 5. Bölüm
|
12
|
Su Kirliliği
|
K1: 5. Bölüm
|
13
|
Toprak Kirliliği
|
K1: 5. Bölüm
|
14
|
Çevre Sorunlarına Çözüm Önerileri
|
K1: 6. Bölüm
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ceyhun GÖL
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Ceyhun Göl
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Topbaş, M. T., Brohi, A. R., Karaman, M. R. (1998). Çevre Kirliliği, T. C. Çevre Bakanlığı Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Egemen, Ö. (2000). Çevre ve Su Kirliliği, Ege Üniversitesi, Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No: 42, İzmir.
YK2. Çepel, N. (2002). Ekolojik Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Tübitak Popüler Bilim Kitapları 180, ISBN:978-975-403-290-1, Ankara.
YK3: Robert L. Glicksman, David L. Markell, William W. Buzbee, Daniel R. Mandelker, Daniel Bodansky, &Emily Hammond. (2019). Environmental Protection: Law and Policy, Eighth Edition. Tallahassee, Florida, Washington, D.C., USA.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere havzalarda çevre kirliliğinin nedenlerini, sonuçlarını ve çözüm önerilerini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Havza
Havzalarda Çevre Kirliliği,
Çevre Sorunları,
Çevre Sorunlarına Çözüm Önerileri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
3
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
-
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
3
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
2
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
3
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
1
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
3
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
3
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|