ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Havzalarda Çevre Koruma ORM614 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevre sorunlarını tanımlar,
    2-Çevre sorunlarının nedenlerini belirler,
    3- Çevre sorunlarını analiz eder,
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje3014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çevrenin ve Havzanın Tanımı K1: 1. Bölüm
    2 Çevre Koruma Tarihsel Gelişimi K1: 2. Bölüm
    3 Havzalardaki Çevre Kirliliğinin Tanımlanması K1: 2. Bölüm
    4 Dünya?da ve Türkiye?de Çevre Sorunları K1: 3. Bölüm
    5 Havza Bazında Çevre Sorunları K1: 2. ve 3. Bölüm
    6 Çevre Özelliklerine Göre Çevre Kirliliği K1: 2. ve 3. Bölüm
    7 Kaynaklarına göre çevre kirliliği K1: 4. Bölüm
    8 Kaynaklarına göre çevre kirliliği (devam) K1: 4. Bölüm
    9 Kirlilik ve Kirleticiler K1: 5. Bölüm
    10 Havzaların Mansap ve Membasında Kirlilik K1: 5. Bölüm
    11 Hava Kirliliği K1: 5. Bölüm
    12 Su Kirliliği K1: 5. Bölüm
    13 Toprak Kirliliği K1: 5. Bölüm
    14 Çevre Sorunlarına Çözüm Önerileri K1: 6. Bölüm
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ceyhun GÖL
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Ceyhun Göl

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Topbaş, M. T., Brohi, A. R., Karaman, M. R. (1998). Çevre Kirliliği, T. C. Çevre Bakanlığı Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Egemen, Ö. (2000). Çevre ve Su Kirliliği, Ege Üniversitesi, Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No: 42, İzmir. YK2. Çepel, N. (2002). Ekolojik Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Tübitak Popüler Bilim Kitapları 180, ISBN:978-975-403-290-1, Ankara. YK3: Robert L. Glicksman, David L. Markell, William W. Buzbee, Daniel R. Mandelker, Daniel Bodansky, &Emily Hammond. (2019). Environmental Protection: Law and Policy, Eighth Edition. Tallahassee, Florida, Washington, D.C., USA.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere havzalarda çevre kirliliğinin nedenlerini, sonuçlarını ve çözüm önerilerini öğretmektir.
    Dersin İçeriği Havza Havzalarda Çevre Kirliliği, Çevre Sorunları, Çevre Sorunlarına Çözüm Önerileri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 3
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli -
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 3
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 2
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 3
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 1
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 3
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 3
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster