ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Orman Amenajman Planlamasına Yönelik Klasik Yaklaşımlar ORM616 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Orman ekosistemlerinin aktüel ve optimal yapısını formüle eder
    2-Klasik planlama yaklaşımlarını detaylı olarak analiz eder
    3-Modern yaklaşımlar ile klasik yaklaşımlar arasındaki ilişkileri karşılaştırır
    4-Klasik yaklaşımların orman amenajman planlamasında uygulamasını pratik olarak uygular
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2016565
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   179
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,97 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Orman amenajmanı planlama süreci K1- Sayfa 2-8 K2- Sayfa 57-80
    2 Aktüel ve optimal orman kuruluşları K1- Sayfa 46-107 K2- Sayfa 175-265
    3 Ormanı optimal kuruluşa götürecek klasik yöntemler K1- Sayfa 108-109 K2- Sayfa 349-444
    4 Alan kontrol yöntemi K1- Sayfa 109-112 K2- Sayfa 349-444 YK1- Sayfa 214-215
    5 Hacim kontrol yöntemi K1- Sayfa 109-112 K2- Sayfa 349-444 YK1- Sayfa 214-215
    6 Hanzlik hacim kontrol yöntemi YK1- Sayfa 217-219
    7 Von Mantel hacim kontrol yöntemi K1- Sayfa 134-143 K2- Sayfa 419-429 YK1- Sayfa 219-221
    8 Avusturya hacim kontrol yöntemi YK1- Sayfa 221-223
    9 Hundeshagen hacim kontrol yöntemi K1- Sayfa 134-143 K2- Sayfa 419-429 YK1- Sayfa 223-224
    10 Meyerin amortisman hacim kontrol yöntemi YK1- Sayfa 224-225
    11 Heyerin hacim kontrol yöntemi YK1- Sayfa 225-226
    12 Yapısal hacim kontrol yöntemleri YK1- Sayfa 226-215
    13 Alan-Hacim kontrol yöntemleri K1- Sayfa 134-143 YK1- Sayfa 226-231
    14 Alan ve hacim kontrol yöntemlerinin örnek bir alanda uygulanması YK1- Sayfa 226-231
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Sedat KELEŞ
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Sedat Keleş

    Ders Yardımcıları Araş. Gör. Sinan BULUT
    Kaynaklar K1. Asan, Ü. (2003). Orman amenajmanı, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Ders Notları, İstanbul. K2. Kapucu, F. (2004). Orman amenajmanı. KTÜ Orman Fakültesi Yayınları, Trabzon, 215/33, 515 S.
    Yardımcı Kitap YK1. Bettinger, P., et al. (2009). Forest management and planning, Academic Pres, USA, 331 s. YK2. Davis, L., Johnson, K.N., Bettinger, P., & Howard, T. (2001). Forest management: to sustain ecological, economic and social values. Mc-Graw Hill Higher Education, 791 s.
    Dersin Amacı Orman amenajman planlamasında kullanılan klasik kontrol metotlarını ayrıntılı olarak irdelemek
    Dersin İçeriği Öncelikle bir orman ekosisteminin mevcut ve ulaştırılması hedeflenen optimal kuruluşu kavramları açıklanacaktır. Daha sonra, aktüel kuruluşu optimal kuruluşa götürecek (diğer bir ifadeyle orman düzenlemesi) klasik alan ve hacim kontrol yöntemleri tanıtılacaktır. Son olarak, bu yöntemlerin uygulaması bir örnek alan için karşılaştırmalı olarak gerçekleştirilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 5
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 5
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 4
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 3
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster