Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Isı ve kütle taşınımı
|
K1, Bölüm 6; K2 Bölüm 3
|
2
|
Kütle ve ısı taşınımında iletimler
|
K1, Bölüm 7, K2, Bölüm 3
|
3
|
Topraklarda ısı akışı
|
K1, Bölüm 8
|
4
|
Topraklarda su akışı
|
K1, Bölüm 9
|
5
|
Radyasyon
|
K1, Bölüm 10; K2, Bölüm 4
|
6
|
Doğal çevrelerde radyasyon akışı
|
K1, Bölüm 11; K2 Bölüm 5 ve Bölüm 6
|
7
|
Hayvanlar ve çevreleri
|
K1, Bölüm 12; K2, Bölüm 12
|
8
|
İnsanlar ve çevreleri
|
K1, Bölüm 13
|
9
|
Bitkiler ve bitki toplulukları: sıcaklık, transpirasyon
|
K1, Bölüm 14
|
10
|
Bitkiler ve bitki toplulukları: Fotosentez
|
K1, Bölüm 14
|
11
|
Bitkiler ve bitki toplulukları: Solunum, optimum yaprak formu
|
K1, Bölüm 14
|
12
|
Bitki örtülerinde ışık ortamı:Yaprak alan indeksi, ışık tutma, ışık tutma modelleri
|
K1, Bölüm 15
|
13
|
Bitki örtülerinde ışık ortamı: Işık saptırma, yansıtma,
|
K1, Bölüm 15
|
14
|
Bitki örtülerinde ışık ortamı: örtü sıcaklığı ve uzaktan algılama, heterojen örtüler, örtü mimarisinin endirekt yöntemlerle belirlenmesi
|
K1, Bölüm 15
|
Ön Koşul
|
Çevre Biyofiziği I
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ziya Şimşek
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Prof. Dr. Sabit Erşahin
|
Kaynaklar
|
1. Campbell, G.S. Norman, J.M. 1998. Introduction to Environmental Biophysics. Springer-Verlag, New York.
2. Monteith, J.L., Usworth, M.H. 2001. Principles of Environmental Physics. Second Edition. Butterworth-Heinemann. Oxford.
|
Yardımcı Kitap
|
Gates, D.M. 2003. Biophysical Ecology. Dover Publication. New York, USA.
|
Dersin Amacı
|
1. Canlılar ile çevreleri arasında madde ve enerji değişiminin anlatılması
2. Radyasyon ile canlılar arasındaki etkileşimin anlatılması
3. Bitki örtülerinin madde ve enerji bütçelerinin anlatılması
|
Dersin İçeriği
|
1. Bitki, insan ve hayvanlar ile çevrelleri arasında madde ve enerji değişimi
2. Isı ve suyun toprakta akışı
3. Radyasyon ve canlılarla etkileşimi
4. Bitki örtülerinin madde ve enerji bütçesi
5. Işığın bitki örtüleri ile etkileşimi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
5
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|