ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye Karayosunları ORM619 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ülkemizde karayosunları konusunda yabancı araştırıcılar tarafından yapılmış çalışmaları analiz eder.
    2-Ülkemizde karayosunları konusunda yerli araştırıcılar tarafından yapılmış çalışmaları analiz eder.
    3-Henderson (1961) kareleme sistemini ve bu karelerde yapılmış olan karayosunu çalışmalarını yorumlar.
    4-Kserofit ve higrofit karayosunları kavramlarını açıklar.
    5-Ülkemiz karayosunu florası için kaydı verilen yeni kayıt ve yeni türleri özetler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler6542080
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3511414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ülkemizde yabancı araştırıcılar tarafından karayosunları (Musci) üzerine yapılan araştırmalar 1 K1, B1
    2 Ülkemizde yabancı araştırıcılar tarafından karayosunları (Musci) üzerine yapılan araştırmalar 2 K1, B2
    3 Ülkemizde yerli araştırıcılar tarafından ulusal ve uluslar arası dergilerde yayınlanmış makaleler ile bu konuda tamamlanmış ve devam etmekte olan projeler hakkında bilgi vermek 1 K1, B3
    4 Ülkemizde yerli araştırıcılar tarafından ulusal ve uluslar arası dergilerde yayınlanmış makaleler ile bu konuda tamamlanmış ve devam etmekte olan projeler hakkında bilgi vermek 2 K1, B4
    5 Ülkemiz karayosunları için hazırlanan ilk çeklist ile son yıllarda hazırlanmış olan en son çeklistlerin karşılaştırılması ve yeni eklenen taksonlar hakkında bilgi vermek K1, B5
    6 Kserofit ve higrofit kavramlarının tanımı, bu karakterlerdeki bitkilerin morfolojik ve ekolojik özellikleri K2, B1
    7 Karayosunlarının kurak ortamlara adaptasyonu, kserofit karayosunlarını içeren familyalar ve cinsler K2, B2
    8 Pottiaceae ve Grimmiaceae familyalarının kserofit karakterli karayosunlarını içeren cinsler ve bunlara ait türlerin incelenmesi K2, B3
    9 URSAVAŞ`a ait özel karayosunu koleksiyonunda bulunan Pottiaceae ve Grimmiaceae familyalarına ait olan türlerin incelenmesi K2, B4
    10 Kurak ortamlarda yayılan pleurokarp özellikte karayosunları hakkında bilgi vermek, alpinik ortamların karayosunları, higrofitik karayosunlarının genel özellikleri hakkında bilgi vermek (Herbaryum örneklerinden yararlanılacaktır) K2, B5
    11 Türkiye genelinde çok sayıda higrofitik tür içeren Bryaceae, Bartramiaceae, Fontinalaceae, Amblystegiaceae, ve Brachytheciaceae familyaları içerisinde yer alan örnek türlerin tayini (Bu familyalara ait bireylerin herbaryum örnekleri gösterilecektir) K3, B1
    12 Genelde kserofitik türleri içerisinde barındıran karayosunu familyalarının higrofitik özellikteki türleri K3, B2
    13 Henderson kareleme sistemine göre Türkiye haritası üzerinde konumlandırılmış olan grid kareler ile ilgili hazırlanan karayosunları kontrol listelerinin incelenmesi 1 K3, B3
    14 Henderson kareleme sistemine göre Türkiye haritası üzerinde konumlandırılmış olan grid kareler ile ilgili hazırlanan karayosunları kontrol listelerinin incelenmesi 2 K3, B4
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Serhat URSAVAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araş. Gör. Simge ÇİZGEN TAN
    Kaynaklar K1. Kürschner, H., Erdağ, A. (2005). Bryophytes of Turkey: An Annotated Reference List of the Species with Synonyms from the Recent Literature and an Annotated List of Turkish Bryological Literature, Turk J Bot, 29: 95-154. K2. Uyar, G., Çetin, B. (2004). A New Check-List of the Mosses of Turkey, Journal of Bryology, 26: 203-220. K3. Hill, M.O., Bell, N., Bruggeman-Nannenga, M.A., Brugues, M., Cano, M.J., Enroth, Flatberg, KI., Frahm, J-P., Gallego, M.T., Garilleti, R., Guerra, J., Hedenäs, L., Holyoak, D.T., Hyvönen, J., Ignatov, M.S., Lara, F., Mazimpaka, V., Munoz, J. & Söderström, L. (2006). An annotated checklist of the mosses of Europe and Macaronesia. J. Bryol., 28: 198? 267. K4. Dierßen, K. (2001). Distribution, ecological amplitude and phytosociological characterization of European bryophytes, Bryophytorum Bibliotheca, Band:56, Stuttgart, 289 s. K5. Atherton, I., Bosanquet, S., Lawley, M. (2010). Mosses and Liverworts of Britain and Ireland a field guide. British Bryological Society. United Kingdom. K6. Mägdefrau, K. (1982). Life forms of Bryophytes, In: Smith AJE, ed. Chapman and Hall, Bryophyte ecology, London, pp. 45?58.
    Yardımcı Kitap K7. Türkiye karayosunları ile ilgili yapılmış olan araştırmalar
    Dersin Amacı Türkiye`de doğal olarak yetişen karayosunlarını tanıtmak, Türkiye`nin karayosunu kontrol listesine eklenen yeni tür ve yeni kayıtları tanıtmak
    Dersin İçeriği Türkiye karayosunu florasına genel bir bakış, kserofit ve higrofit kavramları, karayosunlarının kurak ortamlara adaptasyonu; kserofitik karayosunlarını içeren familyalar ve cinsler, Türkiye`nin kurakçıl ortamları ve buralarda yayılan örnek türlerin tayini; higrofitik karayosunlarını içeren familyalar ve cinsler, Türkiye genelinde çok sayıda higrofitik tür içeren familyaların tanıtımı.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 4
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli -
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 5
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 4
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 4
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 4
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster