ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hidrometeorolojik Ölçmeler ORM622 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yağış ölçme yöntemlerini bilir, araçlarını kullanır
    2-Akış ölçme yöntemlerini bilir arazide akım ölçümü yapabilir,
    3-Meteoroloji istasyonlarında yapılan ölçüm yöntemlerini bilir ve ölçme aletlerini kullanabilir,
    4-Lizimetreleri, kullanım yerlerini ve kurulumlarını bilir,
    5- Havzalarda yağış/akış ilişkilerini bilir,
    6-Su üretimi ve kalitesini bilir,
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2541040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   183
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,1 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hidrometeorolojik ölçmeler ve önemi
    2 Hidrometeorolojik ölçmelerde kullanılan yöntemler ve birimler
    3 Hidrometeorolojik verilerin toplanması
    4 Yağış ölçmeleri
    5 Sıcaklık, radyasyon ve güneşlenme süresinin ölçülmesi
    6 Buharlaşma ve nem ölçmeleri
    7 Toprak nemi ölçmeleri
    8 Yağış/akış ilişkileri
    9 Yağış/akış ilişkileri
    10 Lizimetreler ve kullanım olanakları
    11 Akım Ölçmeleri
    12 Akım ölçme istasyonlarının planlanma ve kurulma esasları
    13 Akım ölçme istasyonlarının çalışma ve bakım esasları.
    14 Hidrometeorolojik ölçmelerin küresel İklim Değişikliği açısından değerlendirilmesi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ceyhun GÖL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Semih EDİŞ Arş. Gör. M. Said ÖZÇELİK
    Kaynaklar 1. Apan, M. 2004. Hidroloji, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, ziraat Fakültesi, Ders KitabıNo: 52, SAMSUN 2. Bayazıt, M., 1991. Hidroloji Uygulamaları. İTU yayınları, İstanbul. 3. Brooks, K., N., Folliott, P., F., Gregersen, H., M., 1991. Hydrology and The Management of Watersheds, IOWA State Uni. Pres ISBN: 0-8138-0137-0, 1991. 4. Özhan, S. 2004. Havza Amenajmanı, İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi Yayınları, İ.Ü. Yayın No: 4510, O.F. Yayın No: 481, ISBN: 975-404-739-1, İstanbul 5. Pukh Raj Rakhecha, R. P., Singh, V. P., 2009. Applied Hydrometeorology, ISBN 978-1-4020-9843-7 (HB) ISBN 978-1-4020-9844-4 (e-book), Springer, New York 10013, USA 6. Sene, K., 2010. Hydrometeorology Forecasting and Applications, ISBN 978-90-481-3402-1 e-ISBN 978-90-481-3403-8, DOI 10.1007/978-90-481-3403-8, Springer Dordrecht Heidelberg London New York
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Havza yönetimi projelerinde kullanılan hidro-meteorolojik ölçüm sistemlerine giriş öğretilmesi. Iklim elemanlarının tayini, su havzaları arasındaki ilişkinin yorumlanması,
    Dersin İçeriği Hidrometeorolojik ölçmeler ve önemi, Hidrometeorolojik ölçmelerde kullanılan yöntemler ve birimler, Akım Ölçmeleri, Akım ölçme istasyonlarının planlanma ve kurulma esasları, Akım ölçme istasyonlarının çalışma ve bakım esasları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 5
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 4
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 1
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 4
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 1
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 1
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 5
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 1
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 1
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster