Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Su hasadının önemi ve temel prensipleri
|
|
2
|
Toprak-su ve su hasadı ilişkisi
|
|
3
|
Yağış-yüzey akış ilişkisi
|
|
4
|
Yüzey/akış- arazi kullanım türü oranının belirlenmesiS
|
|
5
|
Su hasadı tekniklerinin sınıflandırılması
|
|
6
|
Çatı yüzeyi ve mikro havza su hasadı teknikleri
|
|
7
|
Mikro havza su hasadı teknikleri
|
|
8
|
Makro havzalarda su hasadı
|
|
9
|
Makro havza su hasadı teknikleri
|
|
10
|
Taşkın hasadı teknikleri
|
|
11
|
Suyun depolanması ve korunumu
|
|
12
|
Üretimde kullanılacak bitkiler
|
|
13
|
Sosyo ekonomik faktörler
|
|
14
|
Su hasadı projelerinin uygulanmasında kullanılabilecek basit ölçme teknikleri
|
|
Ön Koşul
|
Uok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ceyhun GÖL
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Ceyhun Göl
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Semih EDİŞ
|
Kaynaklar
|
1. Critchley, W. Siegert, K.and Chapman, C.1991. A Manual for the Design and Construction of Water Harvesting Schemes for Plant Production. Food And Agrıculture Organızatıon Of The Unıted Natıons ? Rome.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, havzalarda su kaynaklarının verimli ve sürdürülebilir kullanımı sağlamak, yağışlı dönemde ortaya çıkan fazla suların depolanma veya yönlendirilmesi ile ihtiyaç zamanında kullanılmasını sağlayıcı su hasadı teknikleri hakkında bilgi edinmelerinin sağlanmasıdır
|
Dersin İçeriği
|
Su hasadının önemi ve temel prensipleri, Su hasadı tekniklerinin sınıflandırılması, Çatı yüzeyi ve mikro havza su hasadı teknikleri, Makro havzalarda su hasadı, Taşkın hasadı teknikleri, Su hasadı projelerinin uygulanmasında kullanılabilecek basit ölçme teknikleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
-
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|