ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kurak ve Yarı-Kurak Havzalarda Su Hasadı ORM624 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1- Su hasadının önemini ve temel prensiplerini kavrayabilme
    2-Su hasadı için uygun alanları belirleyebilme
    3-Su hasadı tekniklerini tanıyabilme
    4-Su hasadı tekniklerini projelendirme ve uygulayabilme
    5-Su hasadı teknikleri üzerinde etkili olan sosyo-ekonomik faktörleri belirleyebilme
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2521530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2512020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   183
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,1 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Su hasadının önemi ve temel prensipleri
    2 Toprak-su ve su hasadı ilişkisi
    3 Yağış-yüzey akış ilişkisi
    4 Yüzey/akış- arazi kullanım türü oranının belirlenmesiS
    5 Su hasadı tekniklerinin sınıflandırılması
    6 Çatı yüzeyi ve mikro havza su hasadı teknikleri
    7 Mikro havza su hasadı teknikleri
    8 Makro havzalarda su hasadı
    9 Makro havza su hasadı teknikleri
    10 Taşkın hasadı teknikleri
    11 Suyun depolanması ve korunumu
    12 Üretimde kullanılacak bitkiler
    13 Sosyo ekonomik faktörler
    14 Su hasadı projelerinin uygulanmasında kullanılabilecek basit ölçme teknikleri
    Ön Koşul Uok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ceyhun GÖL
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Ceyhun Göl

    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Semih EDİŞ
    Kaynaklar 1. Critchley, W. Siegert, K.and Chapman, C.1991. A Manual for the Design and Construction of Water Harvesting Schemes for Plant Production. Food And Agrıculture Organızatıon Of The Unıted Natıons ? Rome.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, havzalarda su kaynaklarının verimli ve sürdürülebilir kullanımı sağlamak, yağışlı dönemde ortaya çıkan fazla suların depolanma veya yönlendirilmesi ile ihtiyaç zamanında kullanılmasını sağlayıcı su hasadı teknikleri hakkında bilgi edinmelerinin sağlanmasıdır
    Dersin İçeriği Su hasadının önemi ve temel prensipleri, Su hasadı tekniklerinin sınıflandırılması, Çatı yüzeyi ve mikro havza su hasadı teknikleri, Makro havzalarda su hasadı, Taşkın hasadı teknikleri, Su hasadı projelerinin uygulanmasında kullanılabilecek basit ölçme teknikleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı -
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli -
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster