ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Fidan Standardizasyonu ORM632 GÜZ 2+2 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fidanların morfolojik özelliklerini ölçme becerisine sahip olur.
    2-Fidanların su potansiyelini ölçme becerisine sahip olur.
    3-Bitki basınç odası cihazını kullanabilme becerisine sahip olur.
    4-Kurumaya dayanıklılık testlerini yapabilme becerisine sahip olur.
    5-Dona dayanıklılık testlerini uygulayabilme becerisine sahip olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler4022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0188
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş K1, K2, K3, K4, K5.
    2 Kalite belirlemede kullanılan fidan özellikleri, genetik uyum ve tohum özellikleri K1, K2, K3, K4, K5.
    3 Morfolojik özellikler (fidan yaşı, fidan boyu, kök boğazı çapı vb) K1, K2, K3, K4, K5.
    4 Fizyolojik özellikler; Bitki su potansiyeli ve ölçülmesi K1, K2, K3, K4, K5.
    5 Kök gelişme potansiyeli ve tespiti, kök gelişme durumunun tespiti, köksel nem muhtevası K1, K2, K3, K4, K5.
    6 Mineral besin elementleri muhtevası ve tespiti K1, K2, K3, K4, K5.
    7 Kuraklığa dayanıklılık ve tespiti K1, K2, K3, K4, K5.
    8 Köksel elektrolit sızıntı miktarı ve tespiti K1, K2, K3, K4, K5.
    9 Soğuğa dayanıklılık ve tespiti K1, K2, K3, K4, K5.
    10 Soğuğa dayanıklılık ve tespiti K1, K2, K3, K4, K5.
    11 Uyku hali aşamaları ve tespiti K1, K2, K3, K4, K5.
    12 Kalite sınıflaması çalışmaları K1, K2, K3, K4, K5.
    13 Fidan kalite standartları K1, K2, K3, K4, K5.
    14 Türkiye için kalite sınıflaması önerileri K1, K2, K3, K4, K5.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. M. Nuri ÖNER
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Bora İmal

    Ders Yardımcıları
    Kaynaklar K1. Yahyaoğlu, Z., Genç, M. (2007) Fidan Standardizasyonu, Süleyman Demirel Üniversitesi Yayını, No. 75, Isparta, 555 s. K2. Ürgenç, İ. S. (1998) Ağaçlandırma Tekniği, İ. Ü. Orman Fakültesi Yayın No: 3994/441. 600 s. K3. Ürgenç, İ. S. (1998) Genel Plantasyon ve Ağaçlandırma Tekniği, İ. Ü. Orman Fakültesi Yayın No: 3997/444. 664 s. K4. Oliver, C.D., Larson, B.C. (1996) Forest Stand Dynamics, John Wiley&Sons, Inc., 519 p., New York. K5. Smith, D.M., Larson B.C., Kelty, M.J., Ashton P. Mark S. (1997) The Practice of Silviculture (Applied Forest Ecology), John Wiley&Sons, Inc., 537 p., New York.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, fidan kalite sınıflamasında kullanılan özellikler ve tespiti ile fidan kalite standartları konularında bilgi vermektir.
    Dersin İçeriği Giriş, Kalite belirlemede kullanılan fidan özellikleri, Genetik uyum ve tohum özellikleri, Morfolojik ve fizyolojik fidan özellikleri ve tespiti, Kalite standartları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 3
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 5
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 3
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 5
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 4
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster