ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tohum Kaynakları ve Islah Teknikleri ORM634 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tohum kaynaklarını bilir.
    2-Tohum bahçesi tesis edebilir.
    3-Tohum meşcerelerini sınıflandırabilir.
    4-Tohum verimini arttırma yollarını bilir.
    5-Tohum bahçesi kuruluşunda gerekli planları yapabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler4022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve temel kavramlar K1, K2.
    2 Tohum kaynaklarının tanıtımı K1, K2.
    3 Tohum meşcerelerinin seçimi K1, K2.
    4 Tohum meşcerelerinin sınıflandırılması ve bakımı K1, K2.
    5 Tohum meşcerelerinde tohum verimini arttırıcı yöntemler K1, K2.
    6 Tohum meşcerelerinde plus ağaç seçim yöntemleri K1, K2.
    7 Tohum bahçelerinde yer seçimi ve dikkat edilmesi gereken hususlar K1, K2.
    8 Tohum bahçelerinin planlanması K1, K2.
    9 Tohum bahçelerinde tesis çalışmaları, bakım ve işletme K1, K2.
    10 Tohum kaynaklarının izolasyonu K1, K2.
    11 Islah tekniklerinin tanıtımı K1, K2.
    12 Aşı ile fidan üretimi K1, K2.
    13 Vejetatif fidan üretiminde başarıyı etkileyen faktörler K1, K2.
    14 Tohum kaynaklarının yönetim ve organizasyonu K1, K2.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. M. Nuri ÖNER
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Bora İmal

    Ders Yardımcıları
    Kaynaklar K1. Ürgenç, S., (1982) Orman Ağaçları Islahı, İ. Ü. Yayın No: 2836, Orm. Fak. Yayın No: 293, İstanbul. K2. Şimşek, Y., (1993) Orman Ağaçları Islahına Giriş, Ormancılık Araştırma Enstitüsü Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, tohum kaynaklarını tanıtmak ve ıslah tekniklerini öğretmektir.
    Dersin İçeriği Tohum meşcerelerinin seçimi, sınıflandırılması, dönüştürme işlemleri, izolasyonu; Tohum verimini arttırıcı işlemler. Tohum bahçeleri, plus ağaç seçimi, tohum bahçelerinin tesisi (Yer seçimi, istenmeyen tohum kaynaklarından izolasyon, tohum bahçelerinin planlanması, dikim aralıkları ve tesis çalışmaları, bakım ve işletme). Ağaç ıslahında vejetatif üretme, aşı ile üretme, aşıda kalem ve altlık, aşı metotları, aşıda başarıyı etkileyen faktörler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 3
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 5
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 4
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 4
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 5
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 4
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster