Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve temel kavramlar
|
K1, K2.
|
2
|
Tohum kaynaklarının tanıtımı
|
K1, K2.
|
3
|
Tohum meşcerelerinin seçimi
|
K1, K2.
|
4
|
Tohum meşcerelerinin sınıflandırılması ve bakımı
|
K1, K2.
|
5
|
Tohum meşcerelerinde tohum verimini arttırıcı yöntemler
|
K1, K2.
|
6
|
Tohum meşcerelerinde plus ağaç seçim yöntemleri
|
K1, K2.
|
7
|
Tohum bahçelerinde yer seçimi ve dikkat edilmesi gereken hususlar
|
K1, K2.
|
8
|
Tohum bahçelerinin planlanması
|
K1, K2.
|
9
|
Tohum bahçelerinde tesis çalışmaları, bakım ve işletme
|
K1, K2.
|
10
|
Tohum kaynaklarının izolasyonu
|
K1, K2.
|
11
|
Islah tekniklerinin tanıtımı
|
K1, K2.
|
12
|
Aşı ile fidan üretimi
|
K1, K2.
|
13
|
Vejetatif fidan üretiminde başarıyı etkileyen faktörler
|
K1, K2.
|
14
|
Tohum kaynaklarının yönetim ve organizasyonu
|
K1, K2.
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. M. Nuri ÖNER
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Bora İmal
|
Ders Yardımcıları
|
|
Kaynaklar
|
K1. Ürgenç, S., (1982) Orman Ağaçları Islahı, İ. Ü. Yayın No: 2836, Orm. Fak. Yayın No: 293, İstanbul.
K2. Şimşek, Y., (1993) Orman Ağaçları Islahına Giriş, Ormancılık Araştırma Enstitüsü Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, tohum kaynaklarını tanıtmak ve ıslah tekniklerini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Tohum meşcerelerinin seçimi, sınıflandırılması, dönüştürme işlemleri, izolasyonu; Tohum verimini arttırıcı işlemler. Tohum bahçeleri, plus ağaç seçimi, tohum bahçelerinin tesisi (Yer seçimi, istenmeyen tohum kaynaklarından izolasyon, tohum bahçelerinin planlanması, dikim aralıkları ve tesis çalışmaları, bakım ve işletme). Ağaç ıslahında vejetatif üretme, aşı ile üretme, aşıda kalem ve altlık, aşı metotları, aşıda başarıyı etkileyen faktörler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
3
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
5
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
4
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
4
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
5
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|