Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Regresyon modellerindeki temel varsayımlar
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
2
|
Seri korelasyon sorunu ve regresyon modellerine etkisi
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
3
|
Seri korelasyon sorunun giderilmesine ilişkin yöntemler
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
4
|
Seri korelasyon problemine bir çözüm olarak karışık etkili modelleme
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
5
|
Doğrusal ve doğrusal olmayan karışık etkili modelleme
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
6
|
Karışık etkili modellemede sabit etkili ve rasgele etkili parametrelerin belirlenmesi
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
7
|
Karışık etkili modellerin oluşturulmasında kullanılan yöntemlerin karşılaştırılması
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
8
|
Karışık etkili modellemede rasgele parametrenin tahmininde kullanılan BLUP yöntemi
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
9
|
Karışık etkili modellerin kalibrasyon yanıtlarının belirlenmesi
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
10
|
Karışık etkili modellerin karşılaştırılmasında kullanılan bilgi ölçütleri
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
11
|
Karışık etkili modellerin elde edilmesinde kullanılan istatistik yazılımlarının karşılaştırılması
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
12
|
Karışık etkili modellerin bir istatistik yazılım ile edilmesi ve kaynak kodların yazımı-I
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
13
|
Karışık etkili modellerin bir istatistik yazılım ile edilmesi ve kaynak kodların yazımı-II
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
14
|
Karışık etkili modeller için gerçek veriler ile örnek uygulanması
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. İlker ERCANLI
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. İlker Ercanlı
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Ferhat BOLAT
|
Kaynaklar
|
1. Calama, R.,Montero, G. 2004. Interregional Nonlinear Height?Diameter Model With Random Coefficients for Stone pine in Spain. Can. J. For. Res.,34:150?163.
2. Fang, Z., 1999. A Simultaneous System of Linear and Nonlinear Mixed Effects Models for Forest Growth and Yield Prediction, Ph.D. Dissertation, University of Georgia. 177 pp.
3. Fang, Z.,Bailey, L. 2001. Nonlinear Mixed Effects Modeling for Slashpine Dominant Height Growth Following İntensive Silvicultural Treatments, For. Sci., 47(3): 287?300.
4. Gregoire, T. G. 1987. Generalized Error Structure for Forestry Yield Models. Forest Science, 33: 423-444.
5. Hall, D. B.,Bailey, R. L. 2001. Modeling and Prediction of Forest Growth Variables Based on Multilevel Nonlinear Mixed Models. For. Sci., 47 (3): 311?321.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ormancılıkta çeşitli düzeylerde elde edilen veriler arasındaki seri korelasyon problemine bir çözüm olarak geliştirilen ve günümüzde kullanımı yaygınlaşan karışık etkili modellemenin öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Karışık etkili modelleme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
5
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
5
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
4
|