ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormancılıkta Karışık Etkili Modelleme ORM637 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Veri kaynaklarına bağlı olarak oluşan seri korelasyon sorununu öğrenir
    2-Seri korelasyon sorunun modellerin tahminlerine olan olumsuz etkisini öğrenir
    3-Seri korelasyon soruna bir çözüm olan karışık etkili modellemeyi öğrenir
    4-Karışık etkili modellemenin ormancılıktaki uygulama alanlarını öğrenir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje50000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Regresyon modellerindeki temel varsayımlar K1, K2-Giriş Bölümü
    2 Seri korelasyon sorunu ve regresyon modellerine etkisi K1, K2, Seri Korelasyon Bölümü
    3 Seri korelasyon sorunun giderilmesine ilişkin yöntemler K1, K2-Seri Korelasyon Bölümü
    4 Seri korelasyon problemine bir çözüm olarak karışık etkili modelleme K1, K2, K3-Karışık Etkili Modelleme Yöntemleri Bölümü
    5 Doğrusal ve doğrusal olmayan karışık etkili modelleme K1, K2, K3-Karışık Etkili Modelleme Yöntemleri Bölümü
    6 Karışık etkili modellemede sabit etkili ve rasgele etkili parametrelerin belirlenmesi K1, K2-Karışık Etkili Model Yapısı Bölümü
    7 Karışık etkili modellerin oluşturulmasında kullanılan yöntemlerin karşılaştırılması K1, K2, K3-Karışık Etkili Modelleme Yöntemleri Bölümü
    8 Karışık etkili modellemede rasgele parametrenin tahmininde kullanılan BLUP yöntemi K3, K4-Model Kalibrasyon Bölümü
    9 Karışık etkili modellerin kalibrasyon yanıtlarının belirlenmesi K3, K4-Model Kalibrasyon Bölümü
    10 Karışık etkili modellerin karşılaştırılmasında kullanılan bilgi ölçütleri K4, K5-Model Karşılaştırma Bölümü
    11 Karışık etkili modellerin elde edilmesinde kullanılan istatistik yazılımlarının karşılaştırılması K2-İstatistik Yazılımları Bölümü, K4, K5-Yöntem Bölümü
    12 Karışık etkili modellerin bir istatistik yazılım ile edilmesi ve kaynak kodların yazımı-I K2-İstatistik Yazılımları Bölümü, K4, K5-Yöntem Bölümü
    13 Karışık etkili modellerin bir istatistik yazılım ile edilmesi ve kaynak kodların yazımı-II K2-İstatistik Yazılımları Bölümü, K4, K5-Yöntem Bölümü
    14 Karışık etkili modeller için gerçek veriler ile örnek uygulanması K4, K5-Materyal ve Yöntem Bölümü
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ziya ŞİMŞEK
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. İlker Ercanlı

    Ders Yardımcıları Doç. Dr. İlker ERCANLI Arş. Gör. Ferhat BOLAT
    Kaynaklar 1. Linear Mixed-Effects Models Using R: A Step-by-Step Approach (Springer Texts in Statistics), Ga?ecki, A., Burzykowski, A., Springer Texts in Statistics, ISBN: 1489996672, 576 p. 2. Mixed Effects Models and Extensions in Ecology with R, Zuur, A., Springer; Softcover reprint of hardcover 1st ed. 2009 edition, ISBN: 1441927646, 600 p. 3. Fang, Z., 1999. A Simultaneous System of Linear and Nonlinear Mixed Effects Models for Forest Growth and Yield Prediction, Ph.D. Dissertation, University of Georgia. 177 pp. 4. Gregoire, T. G. 1987. Generalized Error Structure for Forestry Yield Models. Forest Science, 33: 423-444. 5. Hall, D. B.,Bailey, R. L. 2001. Modeling and Prediction of Forest Growth Variables Based on Multilevel Nonlinear Mixed Models. For. Sci., 47 (3): 311-321.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ormancılıkta çeşitli düzeylerde elde edilen veriler arasındaki seri korelasyon problemine bir çözüm olarak geliştirilen ve günümüzde kullanımı yaygınlaşan karışık etkili modellemenin öğrenilmesi
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 5
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 4
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 4
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 5
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster