Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Model ve modelleme
|
K1, Bölüm 1; K2, Bölüm 1
|
2
|
Modellemede kavram
|
K1, Bölüm 2; K2, Bölüm 2
|
3
|
Ekolojik Süreçler
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Kavramsal modeller
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
Statik modeller
|
K1, Bölüm 5
|
6
|
Çevre araştırmalarında modellemenin yeri ve önemi
|
K2, Bölüm 1.1
|
7
|
Model yapısı ve formülasyonu
|
K2, Bölüm 1.4
|
8
|
Nümerik algoritmaların oluşturulması
|
K2, Bölüm 1.5
|
9
|
Model parametrelendirmesi, doğrulanması ve kalibrasyonu
|
K2, Bölüm 1.6
|
10
|
Hassaslık ve hata analizi
|
K2, Bölümler 1.7 ve 1.8
|
11
|
Toprak ve tepe eğim hidrolojisi
|
K2, Bölüm 4
|
12
|
Erozyon ve sediment taşınımının modellenmesi
|
K2, Bölüm 9
|
13
|
Arazi kullanım değişiminin modellenmesi
|
K2, Bölüm 13
|
14
|
Çevre modellemesinde yeni yaklaşımlar
|
K1, Bölüm 9
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ziya Şimşek
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Prof. Dr. Sabit Erşahin
|
Kaynaklar
|
1. Jorgensen, S.E., Bendorichio, G. 2001. Fundamentals of Ecological Modeling. Third edition. Elsevier, New York. 543 s.
2. Environmental Monitoring and Modelling Research Group. 1998. Wainwright, J., Mulligan, M. (editors). John Wilet & Sons ltd. England. 432 s.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Ott, L., 1993. An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis. Wadsworh Publishing Company, Belmont, CA.
|
Dersin Amacı
|
1. Çevre süreçleri arasındaki ilişkilerin kavramsallaştırılması
2. Çevre değişken ve süreçleri arasındaki etkileşimlerin matematiksel algoritmalarla tanımlanması
3. Model yapısının tanımlanması ve bileşenleri arasındaki ilişkilerin formüle edilmesi
4. Modellerin oluşturulması, test edilmesi ve doğrulanması
|
Dersin İçeriği
|
1. Çevre modellemede kavramsal modellem yaklaşımı
2. Çevre modellemede yaklaşımlar
3. Çevre modellerinin oluşturulması ve test edilmesi
4. Çevre modelleme tekniklerinin belirli alanlarda uygulamaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
5
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
4
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|