ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevre Modellemesi ORM638 GÜZ 2+1 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bir çevresel süreç ya da olayın kavramını oluşturur
    2-Model bileşenlerini tanımlar
    3-Model bileşenleri arasındaki ilişkileri sayısal olarak ifade eder
    4-Çoklu süreçleri bir bir model içerisinde tanımlar
    5-Modeli test eder ve doğrular
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler305630
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 105210
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1512525
    Proje45000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   185
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,17 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Model ve modelleme K1, Bölüm 1; K2, Bölüm 1
    2 Modellemede kavram K1, Bölüm 2; K2, Bölüm 2
    3 Ekolojik Süreçler K1, Bölüm 3
    4 Kavramsal modeller K1, Bölüm 4
    5 Statik modeller K1, Bölüm 5
    6 Çevre araştırmalarında modellemenin yeri ve önemi K2, Bölüm 1.1
    7 Model yapısı ve formülasyonu K2, Bölüm 1.4
    8 Nümerik algoritmaların oluşturulması K2, Bölüm 1.5
    9 Model parametrelendirmesi, doğrulanması ve kalibrasyonu K2, Bölüm 1.6
    10 Hassaslık ve hata analizi K2, Bölümler 1.7 ve 1.8
    11 Toprak ve tepe eğim hidrolojisi K2, Bölüm 4
    12 Erozyon ve sediment taşınımının modellenmesi K2, Bölüm 9
    13 Arazi kullanım değişiminin modellenmesi K2, Bölüm 13
    14 Çevre modellemesinde yeni yaklaşımlar K1, Bölüm 9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ziya Şimşek
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Prof. Dr. Sabit Erşahin
    Kaynaklar 1. Jorgensen, S.E., Bendorichio, G. 2001. Fundamentals of Ecological Modeling. Third edition. Elsevier, New York. 543 s. 2. Environmental Monitoring and Modelling Research Group. 1998. Wainwright, J., Mulligan, M. (editors). John Wilet & Sons ltd. England. 432 s.
    Yardımcı Kitap 1. Ott, L., 1993. An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis. Wadsworh Publishing Company, Belmont, CA.
    Dersin Amacı 1. Çevre süreçleri arasındaki ilişkilerin kavramsallaştırılması 2. Çevre değişken ve süreçleri arasındaki etkileşimlerin matematiksel algoritmalarla tanımlanması 3. Model yapısının tanımlanması ve bileşenleri arasındaki ilişkilerin formüle edilmesi 4. Modellerin oluşturulması, test edilmesi ve doğrulanması
    Dersin İçeriği 1. Çevre modellemede kavramsal modellem yaklaşımı 2. Çevre modellemede yaklaşımlar 3. Çevre modellerinin oluşturulması ve test edilmesi 4. Çevre modelleme tekniklerinin belirli alanlarda uygulamaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 5
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 5
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 4
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 5
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 4
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 4
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 4
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster