ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormancılıkta Yapı Analizi ve Modellemesi ORM639 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Orman yapı analizinin düzenlenmesi
    2-Orman yapılarının analizine ilişkin çeşitli indekslerin yorumlanması
    3-İndeks değerleri ile orman büyümesi, artımı ve biyokütlesi arasındaki ilişkilerinin değerlendirilmesi
    4-İlişkilerin modellenmesine ilişkin İstatistiksel yöntemlerinin yorumlanması
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler5014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Orman yapıları K4, B1
    2 Orman yapılarının analiz edilmesine ilişkin indeks değerleri ve sınıflandırılması K2, B1, K4, B1
    3 Konumsal indeksler: The Clark-Evans, Gadow, Contagion, Segregation, SCI indeksleri. K2, B2, K3, B1
    4 Konumsal olmayan indeksler-I: Shannon-Winner, Simpson, Gini indeksleri K7, B1
    5 Konumsal olmayan indeksler-II: Margelef, McIntosh, Berger-Parker indeksleri K5, B1
    6 İndekslerin hesaplanmasına ilişkin makro kaynak kodlarının yazılması-I Bilgisayar Uygulaması
    7 İndekslerin hesaplanmasına ilişkin makro kaynak kodlarının yazılması-II Bilgisayar Uygulaması
    8 İndeksler ile ormanların büyüme ve artımı arasındaki ilişkiler K3, B1
    9 İndeksler ile ormanların biyokütlesi arasındaki ilişkiler K4, B1
    10 İlişkilerin analiz edilmesinde korelasyon analizi K6, B2
    11 İlişkilerin tahmin edilmesi için regresyon modellerinin geliştirilmesi-I K4, B3, K2, B3
    12 İlişkilerin tahmin edilmesi için regresyon modellerinin geliştirilmesi-II K4, B3, K2, B3
    13 Geliştirilen modellerin denetimi ve kontrolü K4, B4
    14 Geliştirilen modellerin ormancılık tahminlerinde kullanımı K4, B4, K2, B4
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İlker ERCANLI
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr İlker Ercanlı

    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Dr. Ferhat BOLAT
    Kaynaklar 1. Berger, W.H. & Parker, F.L. (1970). Diversity of planktonic Foraminifera in deep sea sediments. Science 168, 1345-1347. 2. Clark, P. J. & Evans, F.C. (1954). Distance to nearest neighbor as a measure of spatial relationships in populations. Ecology, 35:445?453 3. Gini, C. (1921). Measurement of inequality on income. Econ. J. 31 , 22 ? 43 . 4. Liang, J., Buongiorno, J. & Monserud, R.A. (2005). Growth and yield of all-aged Douglas-fir western hemlock forest stands: a matrix model with stand diversity effects. Can. J. For. Res. 35 (10): 2368?2381. 5. Margalef, R. (1958). Information theory in ecology. General Systematics, Vol. 3, 36-71. 6. McIntosh, R.P. (1967). An index of diversity and the relation of certain concepts to diversity. Ecology, Vol. 48, 392-404. 7. Shannon, C.E. & Weiner W (1949). The Mathematical Theory of Communication University of Illinois Press, Urbana, Illinois, USA. p. 144.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Orman yapılarının çeşitli indeksler yardımıyla analiz edilmesinin ve bu indekslerin ormanların büyümesi, artımı ve biyokütleleri ile ilişkilerinin modellenmesinin analiz edilmesi
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 4
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 5
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 4
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 4
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 4
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 5
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 5
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 5
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 4
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 5
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster