ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormancılıkta Büyümeye İlişkin Zamansal Verilerin Modellemesi ORM640 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Zamansal veri kavramını bilir,
    2-Ağaçlarda ve meşcerelerde ölçülen zamansal veri çeşitleri öğrenir,
    3-Zamansal verilere özel hata kaynaklarını öğrenir,
    4-Zamansal verilerin modellenmesine ilişkin otoregresif modellemeyi öğrenir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler5014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ağaçlarda ve meşcerelerde ölçülen veri tipleri
    2 Zamansal veri kavramı ve ormancılıktaki elde edildiği kaynaklar: devamlı deneme alanları ve gövde analizleri
    3 Zamansal verilerdeki hata kaynakları
    4 Hata kaynaklarının ormancılıktaki tahminlere etkileri
    5 Hata kaynaklarının giderilmesine ilişkin modelleme teknikleri
    6 Otoregresif modelleme-I
    7 Otoregresif modelleme-II
    8 Otoregresif modelleme ve SAS yazılımında kodlanması-I
    9 Otoregresif modelleme ve SAS yazılımında kodlanması-II
    10 Otoregresif modellemede kovaryans yapıları: AR(1), AR(2), ARMA (1,1), Toeplitz
    11 Farklı model yapılarını karşılaştırmada kullanılan başarı ölçütleri
    12 Zamansal verilerin modellenmesinde karışık etkili modellemenin kullanımı
    13 Karışık etkili modellemenin SAS yazılımında kodlanması
    14 Otoregresif modelleme ve karışık etkili modellemenin bütünleştirilmesi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. İlker ERCANLI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Ferhat BOLAT
    Kaynaklar 1. Searle, S.R., Casella, G., Mc Culloch, C.E., 1992. Variance components, John Wiley and Sons Inc., USA. 2. Littell, R. C., Miliken, G.A., Stroup, W.W., Wolfinger, R.D., 2005. SAS system for mixed models, SAS Institute Inc., Cary,, NC, USA 3. Paulo, J.A., Tomé, J., Tomé, M., 2011. Nonlinear fixed and random generalized height?diameter models for Portuguese cork oak stands. Annals of Forest Science, 68: 295-309 4. Vonesh, E.F., Chinchilli, V.M.,1997. Linear and nonlinear models fo the analysis of repeated measurements, Marcel Dekker, Inc., New York. 5. Ye, S., 2005. Covariance structure selection in linear mixed models for longitudinal data, M. Sc. Thesis, department of Bioinformatics and Biostatistics, University of Lousville, Kentucky, USA. 6. Mehtätalo, L, 2004. A longitudinal height?diameter model for Norway spruce in Finland, Canadian Journal of Forest Research, 34, 131?140 7. Lindstrom ML, Bates DM (1990). Nonlinear mixed effects models for repeated measure data. Biometrics, 46, 673?687 8. Gregoire, T.G., 1987. Generalized error structure for forestry yield models, Forest Science, 33, 423-444.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ağaçlarda ve meşcerelerde belirli zaman aralıkları ile ölçülen zamansal verilerin modellenmesinin öğrenilmesi
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 5
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 5
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 5
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 5
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 4
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 5
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 4
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster