Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ağaçlardaki büyüme olayı ve bileşenleri
|
|
2
|
Büyümeyi oluşturan temel fizyolojik süreçler
|
|
3
|
Fotosentez ve solunum süreçleri
|
|
4
|
Karbon depolama ve besin döngüleri süreci
|
|
5
|
Fizyolojik süreçlere ilişkin sayısal eşitlikler
|
|
6
|
Fizyolojik süreçleri kullanarak ağaçlardaki büyümenin tahmin edilmesi
|
|
7
|
Süreç tabanlı büyüme modellerinin geliştirilmesi-I
|
|
8
|
Süreç tabanlı büyüme modellerinin geliştirilmesi-II
|
|
9
|
Süreç tabanlı büyüme modellerinin uygulanabilirliği
|
|
10
|
Çeşitli süreç tabanlı büyüme modelleri: BIOMASS, PIPESTEM, MAESTRO
|
|
11
|
Çeşitli süreç tabanlı büyüme modelleri: TREGRO, FINNFOR, FORSANA, ECOPHYS
|
|
12
|
Süreç tabanlı büyüme modelleri ile Ampirik modellerinin bütünleştirilmesi
|
|
13
|
Hybrid modelleri
|
|
14
|
Çeşitli Hybrid modelleri: FORECAST, 3-PG, TRIPLEX, FOREST 5, PICUS
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. İlker ERCANLI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Dr. Ferhat BOLAT
|
Kaynaklar
|
1. Forest Growth and Yield Modeling, Aaron R. Weiskittel David W. Hann John A. Kershaw Jerome K. Vanclay, John Wiley & Sons, Ltd, ISBN: 9781119998518, 415 p.
2. The process-based forest growth model 3-PG for use in forest management: A review, Rajit Grupta, Laxmi Kant Sharma, Ecological Modelling 397:55-73.
3. Sustainable Forest Management: Growth Models For Europe, Hubert Hasenauer, Springer; 2006 edition (March 30, 2006), 398 p. ISBN: 3540260986
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ağaçlarda gerçekleşen büyüme olaylarının temel süreçleri olan fotosentez, solunum, karbon depolama ve besin döngüleri gibi fizyolojik süreçlerinin modellenmesine ilişkin Süreç tabanlı büyüme modellerinin öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
5
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
5
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
4
|