ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormancılıkta Süreç Tabanlı Büyüme Modelleri ORM641 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Büyüme kavramını tanımlar
    2-Büyümeyi oluşturan Fotosentez, solunum, karbon depolama ve besin döngüsü gibi fizyolojik süreçleri yorumlar
    3-Fizyolojik süreçlere ilişkin sayısal hesaplamaları uygular
    4-Temel fizyolojik süreçleri kullanarak ağaçlardaki büyümenin tahmin edilmesine ilişkin modelleri geliştirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler5014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ağaçlardaki büyüme olayı ve bileşenleri K1
    2 Büyümeyi oluşturan temel fizyolojik süreçler K1
    3 Fotosentez ve solunum süreçleri K1, K2
    4 Karbon depolama ve besin döngüleri süreci K1, K2
    5 Fizyolojik süreçlere ilişkin sayısal eşitlikler K2
    6 Fizyolojik süreçleri kullanarak ağaçlardaki büyümenin tahmin edilmesi K2
    7 Süreç tabanlı büyüme modellerinin geliştirilmesi-I K3,K2
    8 Süreç tabanlı büyüme modellerinin geliştirilmesi-II K3, K2
    9 Süreç tabanlı büyüme modellerinin uygulanabilirliği K3
    10 Çeşitli süreç tabanlı büyüme modelleri: BIOMASS, PIPESTEM, MAESTRO K2
    11 Çeşitli süreç tabanlı büyüme modelleri: TREGRO, FINNFOR, FORSANA, ECOPHYS K1, K3
    12 Süreç tabanlı büyüme modelleri ile Ampirik modellerinin bütünleştirilmesi K1, K3
    13 Hybrid modelleri-I K3, K2
    14 Hybrid modelleri-II K3
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İlker ERCANLI
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. İlker Ercanlı

    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Dr. Ferhat BOLAT
    Kaynaklar 1. Forest Growth and Yield Modeling, Aaron R. Weiskittel David W. Hann John A. Kershaw Jerome K. Vanclay, John Wiley & Sons, Ltd, ISBN: 9781119998518, 415 p. 2. The process-based forest growth model 3-PG for use in forest management: A review, Rajit Grupta, Laxmi Kant Sharma, Ecological Modelling 397:55-73. 3. Sustainable Forest Management: Growth Models For Europe, Hubert Hasenauer, Springer; 2006 edition (March 30, 2006), 398 p. ISBN: 3540260986
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ağaçlarda gerçekleşen büyüme olaylarının temel süreçleri olan fotosentez, solunum, karbon depolama ve besin döngüleri gibi fizyolojik süreçlerinin modellenmesine ilişkin Süreç tabanlı büyüme modellerinin analiz edilmesi
    Dersin İçeriği Ağaçlardaki fizyolojik süreçlerinin modellenmesine ilişkin Süreç tabanlı büyüme modelleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 4
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 5
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 4
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 3
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 4
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 5
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 4
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster