ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormancılıkta Süreç Tabanlı Büyüme Modelleri ORM641 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Büyüme kavramını bilir
    2-Büyümeyi oluşturan Fotosentez, solunum, karbon depolama ve besin döngüsü gibi fizyolojik süreçleri öğrenir
    3-Fizyolojik süreçlere ilişkin sayısal hesaplamaları öğrenir
    4-Temel fizyolojik süreçleri kullanarak ağaçlardaki büyümenin tahmin edilmesini öğrenir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler5014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ağaçlardaki büyüme olayı ve bileşenleri
    2 Büyümeyi oluşturan temel fizyolojik süreçler
    3 Fotosentez ve solunum süreçleri
    4 Karbon depolama ve besin döngüleri süreci
    5 Fizyolojik süreçlere ilişkin sayısal eşitlikler
    6 Fizyolojik süreçleri kullanarak ağaçlardaki büyümenin tahmin edilmesi
    7 Süreç tabanlı büyüme modellerinin geliştirilmesi-I
    8 Süreç tabanlı büyüme modellerinin geliştirilmesi-II
    9 Süreç tabanlı büyüme modellerinin uygulanabilirliği
    10 Çeşitli süreç tabanlı büyüme modelleri: BIOMASS, PIPESTEM, MAESTRO
    11 Çeşitli süreç tabanlı büyüme modelleri: TREGRO, FINNFOR, FORSANA, ECOPHYS
    12 Süreç tabanlı büyüme modelleri ile Ampirik modellerinin bütünleştirilmesi
    13 Hybrid modelleri
    14 Çeşitli Hybrid modelleri: FORECAST, 3-PG, TRIPLEX, FOREST 5, PICUS
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. İlker ERCANLI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Dr. Ferhat BOLAT
    Kaynaklar 1. Forest Growth and Yield Modeling, Aaron R. Weiskittel David W. Hann John A. Kershaw Jerome K. Vanclay, John Wiley & Sons, Ltd, ISBN: 9781119998518, 415 p. 2. The process-based forest growth model 3-PG for use in forest management: A review, Rajit Grupta, Laxmi Kant Sharma, Ecological Modelling 397:55-73. 3. Sustainable Forest Management: Growth Models For Europe, Hubert Hasenauer, Springer; 2006 edition (March 30, 2006), 398 p. ISBN: 3540260986
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ağaçlarda gerçekleşen büyüme olaylarının temel süreçleri olan fotosentez, solunum, karbon depolama ve besin döngüleri gibi fizyolojik süreçlerinin modellenmesine ilişkin Süreç tabanlı büyüme modellerinin öğrenilmesi
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 5
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 5
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 5
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 5
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 4
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 5
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 4
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster