ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İklim-Artım İlişkisi ORM642 GÜZ-BAHAR 3+1 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tek ağaç düzeyinde artım ile büyüme üzerine etkili iklim parametrelerini geliştirir
    2-İklim parametrelerini içeren artım ve büyüme modellerinin yapısını ve özelliklerini değerlendirir
    3-İklim parametrelerini içeren artım ve büyüme modellerini kullanır
    4-Klasik modeller ve iklim parametrelerini içeren artım ve büyüme modelleri ile elde edilen tahminlerin başarı durumlarını karşılaştırır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler5023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   192
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,4 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ağaçta artım ve büyüme süreçleri K3 4. bölüm okunmalıdır
    2 Ağaçta artım ve büyüme süreçlerinde iklim parametreleri K4 7 bölüm okunmalıdır
    3 Ağaçta artım ve büyüme kanuniyetleri K1 1. bölüm okunmalıdır
    4 Sıcaklık ve ölçümü K2 12-20. sayfalar okunmalıdır.
    5 Yağış ve ölçümü K2 4-10. sayfalar okunmalıdır
    6 Solar radyasyon ve ölçümü K1 1. bölüm 3. konu okunmalıdır.
    7 Fotosentetik aktif radyasyon K7 Yöntem kısmı okunmalıdır
    8 Ağaç gövdesi içindeki su iletimi K2 sayfa 21-36 arası okunmalıdır
    9 İklim parametrelerini içeren artım ve büyüme modelleri - l K2 2. bölüm okunmalıdır
    10 İklim parametrelerini içeren artım ve büyüme modelleri - ll K2 2. bölüm okunmalıdır
    11 İklim parametrelerini içeren artım ve büyüme tahminlerinde yapay sinir ağları - l K8 Materyal-metot ve Bulgular kısmı okunmalıdır
    12 İklim parametrelerini içeren artım ve büyüme tahminlerinde yapay sinir ağları - ll K8 Materyal-metot ve Bulgular kısmı okunmalıdır
    13 Uygulama - l K5 Materyal-Metot ve bulgular kısmı okunmalıdır.
    14 Uygulama - ll K6 Materyal-Metot ve bulgular kısmı okunmalıdır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Muammer ŞENYURT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Davis, S. L., Johnson, K. N., Bettinger, P. S. ve Howard, T. E., 2001. Forest Management, McGraw-Hill, NewYork, 804 s.. 2. Pretzcsh, H., 2009. Forest Dynamics: from Measurement To Model, Springer International, Berlin, Germany, 664 s. 3. Gadow, K.V. ve Hui, G.Y., 1999. Modelling Forest Development, Kluwer Academic Publishers, Dordrect, 213 s. 4. Vanclay, J.K., 1994. Modelling Forest Growth: Applications to Mixed Tropical Forests, CAB International, Department of Economics and Natural Resource, Royal Veterinary and Agricultural University, Copenhagen, Denmark, Wallingford, UK, 312 s. 5. Şenyurt, M. 2011. Batı Karadeniz Yöresi Sarıçam Meşcerelerinde Artım ve Büyüme, Doktora tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 150s. 6. Çatal, Y. 2009. Batı Akdeniz Bölgesi Kızılçam Meşcerelerinde Artım ve Büyüme, Dokrora tezi, SDÜ Fen Bilimleri Enstitüsü. 7.Dönmez C., Berberoğlu S., ?Envisat Meris Uydu Verileri Kullanarak Seyhan Yukarı Havzası Ormanlarında Meşcere Kapalılığının Haritalanması?, Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, cilt.18, ss.1-10, 2008 8.Ercanlı, İ., Kurt, A.K., Şenyurt, M., Günlü, A., Bolat, F., Keleş, S., 2018. Tarsus Yöresi Anadolu Karaçamı Ağaçlarında Hacim Tahminlerinin Yapay Sinir Ağları ile Elde Edilmesi. Anadolu Orman Araştırmaları Dergisi
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İklim parametrelerini içeren artım ve büyüme modellerinin oluşturulması ve kullanımının öğretilmesi
    Dersin İçeriği Artım ve büyüme modellerinin oluşturulması ve parametrelerin tahmininde iklim değişkenlerinin kullanılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 3
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli -
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 4
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 3
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 4
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 3
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 4
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 3
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster