ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Artım ve Büyüme Modellemesinde Örnekleme Yöntemleri ORM643 GÜZ-BAHAR 3+1 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tek ağaç ve meşcere artımı ve büyümesini hesaplar
    2-Artım ve büyüme modellerin yapısını ve özelliklerini kavrar
    3-Artım ve büyüme modellerinin geliştirilmesinde kullanılan örnekleme yöntemlerini kullanır
    4-Farklı örnekleme yöntemlerinin artım ve büyümeyi tahmin etmedeki başarı durumlarını karşılaştırır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler5023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   192
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,4 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tek ağaç ve meşcerede artm ve büyüme ögeleri K1 Bölüm1 okunmalıdır
    2 Artım ve büyüme ögelerinin ölçümü K1 Bölüm 1 okunmalıdır
    3 Artım ve büyüme kanuniyetleri K1 Bölüm 3 okunmalıdır
    4 Artım ve büyüme modellerinin düzenlenme aşamaları K1 bölüm 3 okunmalıdır
    5 Artım ve büyüme modellemesine ilişkin örnekleme yöntemleri K2 bölüm 1 okunmalıdır
    6 Sistematik örnekleme K4 bölüm 3 okunmalıdır
    7 Tabakalı örnekleme K4 bölüm 3 okunmalıdır
    8 Bilinçli örnekleme K4 bölüm 3 okunmalıdır
    9 Devamlı örnekleme K4 bölüm 3 okunmalıdır
    10 6 ağaç yöntemi K2 bölüm 2 bölümü okunmalıdır
    11 11 ağaç yöntemi K3 bölüm 2 ve 3 okunmalıdır
    12 Açı sayım yöntemi K2 bölüm 2 okunmalıdır
    13 Örnek uygulama - l
    14 Örnek uygulama - ll
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Muammer ŞENYURT
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Muammer Şenyurt

    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Ferhat BOLAT
    Kaynaklar K1. Akalp, T. (1982). Simulasyon Tekniği ve Meşcere Modelleri, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, B, 32-1, 166-172 K2. Asan, Ü. (1992). Simülasyon Tekniğinin Meşcere Envanterinde Kullanılması ve Bir Örnek "Stipsi", İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, B, 42/3-4, 21-33 K3- Şenyurt, M. & Saraçoğlu, Ö. (2010). Sarıçam Meşcerelerinde Deneme Alanlarının 10 Komşu Ağaç Yöntemine Göre Belirlenmesi, III. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi 20-22 Mayıs 2010 Cilt: I Sayfa: 381-387 K4- Kalıpsız, A. (1999). Dendrometri, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, İ.Ü. Yayın No: 3194, O.F. Yayın No: 354 K5. Davis, S. L., Johnson, K. N., Bettinger, P. S. & Howard, T. E. (2001). Forest Management, McGraw-Hill, NewYork, 804 s.. K6. Pretzcsh, H. (2009). Forest Dynamics: from Measurement To Model, Springer International, Berlin, Germany, 664 s. K7. Gadow, K.V. & Hui, G.Y. (1999). Modelling Forest Development, Kluwer Academic Publishers, Dordrect, 213 s. K8. Vanclay, J.K. (1994). Modelling Forest Growth: Applications to Mixed Tropical Forests, CAB International, Department of Economics and Natural Resource, Royal Veterinary and Agricultural University, Copenhagen, Denmark, Wallingford, UK, 312 s. K9. Şenyurt, M. (2011). Batı Karadeniz Yöresi Sarıçam Meşcerelerinde Artım ve Büyüme, Doktora tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 150s. K10. Çatal, Y. (2009). Batı Akdeniz Bölgesi Kızılçam Meşcerelerinde Artım ve Büyüme, Dokrora tezi, SDÜ Fen Bilimleri Enstitüsü.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Farklı örnekleme yöntemleri ile tek ağaç ve meşcere düzeyinde artım ve büyüme modellerinin geliştirilmesinin öğrenilmesi
    Dersin İçeriği Artım ve büyüme değerlerine ilişkin tahminlerin farklı örnekleme yöntemlerine dayanan modeller ile elde edilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 2
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 3
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 4
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 3
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 3
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 3
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 3
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 4
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster