ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormanlarda Uzaktan Algılama ile Sınıflandırma Teknikleri ORM646 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ormanlarda uzaktan algılama sınıflandırma tekniklerini uygular
    2-Sınıflandırma tekniklerinin başarısını değerlendirir
    3-Farklı sınıflandırma tekniklerinin başarısını karşılaştırır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler5023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sınıflandırma kavramı K1-Giriş Bölümü ve K2-Giriş Bölümü
    2 Ormancılıkta sınıflandırma K2-Giriş Bölümü
    3 Sınıflandırmada kullanılan uydu görüntüleri-I K1-Materyal Bölümü, K2-Materyal Bölümü, K3-Materyal Bölümü, K4-Materyal Bölümü, K5-Materyal Bölümü ve K6-Materyal Bölümü
    4 Sınıflandırmada kullanılan uydu görüntüleri-II K1-Materyal Bölümü, K2-Materyal Bölümü, K3-Materyal Bölümü, K4-Materyal Bölümü, K5-Materyal Bölümü ve K6-Materyal Bölümü
    5 Sınıflandırma teknikleri K1-Yöntem Bölümü, K3-Yöntem Bölümü ve K5-Yöntem Bölümü
    6 Kontrollü sınıflandırma-I K2-Yöntem Bölümü ve K3-Yöntem Bölümü
    7 Kontrollü sınıflandırma-II K2-Yöntem Bölümü ve K3-Yöntem Bölümü
    8 Kontrölsüz sınıflandırma-I K2-Yöntem Bölümü ve K3-Yöntem Bölümü
    9 Kontrölsüz sınıflandırma-II K2-Yöntem Bölümü ve K3-Yöntem Bölümü
    10 Obje tabanlı sınıflandırma-I K6-Yöntem Bölümü
    11 Obje tabanlı sınıflandırma-II K6-Yöntem Bölümü
    12 Ormancılık uygulamaları-I K1-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü, K2-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü, K3-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü, K4-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü, K5-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü ve K6-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü
    13 Ormancılık uygulamaları-II K1-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü, K2-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü, K3-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü, K4-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü, K5-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü ve K6-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü
    14 Ormancılık uygulamaları-III K1-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü, K2-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü, K3-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü, K4-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü, K5-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü ve K6-Yöntem ve Sonuçlar Bölümü
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Alkan GÜNLÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Al-Ahmadi, F.S., ve Hames, A.S., 2009. Comparison of Four Classification Methods to Extract Land Use and Land Cover from Raw Satellite Images for Some Remote Arid Areas, Kingdom of Saudi Arabia. Earth Sci., 20(1), 167-191. 2. Günlü, A., 2012. Landsat TM Uydu Görüntüsü Yardımıyla Bazı Meşcere Parametreleri (Gelişim Çağı ve Kapalılık) ve Arazi Kullanım Sınıflarının Belirlenmesi. Kastamonu Üni., Orman Fakültesi Dergisi, 12 (1): 71-79. 3. Bulut, S., ve Günlü, A., 2016. Arazi Kullanım Sınıfları İçin Farklı Kontrollü Sınıflandırma Algoritmalarının Karşılaştırılması. Kastamonu Üni., Orman Fakültesi Dergisi, 16 (2):528-535. 4. Salah, M., 2017. A survey of modern classification techniques in remote sensing for improved image classification. JournalofGeomatics, 11(1). 5. 1. Bulut, S., Günlü, A., ve Keleş, S., 2019. Estimation of Forest Development Stage and Crown Closure using Different Classification Methods and Satellite Images: A Case Study from Turkey. Journal of Forest Science, 65, 2019 (1): 18?26. 6. Xie, Z., Chen, Y., Lu, D., Li, G., ve Chen E., 2019. Classi?cation of Land Cover, Forest, and Tree Species Classes with ZiYuan-3 Multispectral and Stereo Data. Remote Sensing, 11, 164
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ormancılık çalışmalarında kullanılan farklı uydu görüntülerine ilişkin farklı sınıflandırma tekniklerinin kullanılması ve bu sınıflandırma tekniklerinin başarı düzeylerinin öğrenilmesi
    Dersin İçeriği Ormancılık çalışmalarına ilişkin farklı sınıflandırma tekniklerinin kullanılması ve bu tekniklere ilişkin başarı durumlarının ortaya koyulması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 3
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 4
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 3
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 4
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster