ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Uzaktan Algılama ile Yetişme Ortamı Envanteri ORM645 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yetişme ortamı özelliklerini çözümler
    2-Yetişme ortamını yorumlar
    3-Yetişme ortamı envanterinin belirlenmesinde uzaktan algılamayı kulllanır
    4-Farklı uzaktan algılama verileri kullanarak yetişme ortamı envanterini tahmin eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler5023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yetişme ortamı envanteri kavramı K1-Giriş Bölümü
    2 Yetişme ortamı envanterinin ormancılıktaki önemi K1-Giriş Bölümü ve K2-Giriş Bölümü
    3 Yetişme ortamını etkileyen faktörler K1-Giriş Bölümü
    4 Yetişme ortamı envanterinin belirlenmesinde kullanılan yöntemler K1-Giriş Bölümü
    5 Yetişme ortamı envanterinin belirlenmesinde kullanılan uydu görüntüleri K1-Giriş Bölümü
    6 Pasif algılama sistemi ile elde edilen görüntüler kullanılarak yetişme ortamı envanterinin belirlenmesi-I K3-Materyal ve Yöntem Bölümü ve K4-Materyal ve Yöntem Bölümü
    7 Pasif algılama sistemi ile elde edilen görüntüler kullanılarak yetişme ortamı envanterinin belirlenmesi-II K3-Materyal ve Yöntem Bölümü ve K4-Materyal ve Yöntem Bölümü
    8 Aktif algılama sistemi ile elde edilen görüntüler kullanılarak yetişme ortamı envanterinin belirlenmesi-I K5-Materyal ve Yöntem Bölümü
    9 Aktif algılama sistemi ile elde edilen görüntüler kullanılarak yetişme ortamı envanterinin belirlenmesi-II K5-Materyal ve Yöntem Bölümü
    10 Hem aktif hem de pasif algılama ile elde edilen görüntülerin kullanılarak yetişme ortamı envanterinin belirlenmesi-I K4-Materyal ve Yöntem Bölümü ve K5-Materyal ve Yöntem Bölümü
    11 Hem aktif hem de pasif algılama ile elde edilen görüntülerin kullanılarak yetişme ortamı envanterinin belirlenmesi-II K4-Materyal ve Yöntem Bölümü ve K5-Materyal ve Yöntem Bölümü
    12 Örnek uygulama-I K4-Materyal ve Yöntem Bölümü ve K5-Materyal ve Yöntem Bölümü
    13 Örnek uygulama-II K4-Materyal ve Yöntem Bölümü ve K5-Materyal ve Yöntem Bölümü
    14 Örnek uygulama-III K4-Materyal ve Yöntem Bölümü ve K5-Materyal ve Yöntem Bölümü
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Alkan GÜNLÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş.Gör.Sinan BULUT
    Kaynaklar 1. Günlü, A., 2009. Yetişme Ortamı Envanterinin Doğrudan, Dolaylı ve Uzaktan Algılama Yöntemleriyle Belirlenmesi ve Karşılaştrılması; Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. 2. 1. Louw, J. W. ve Scholes, M., 2002. Forest Site Classification and Evulation: a South African Perspective, Forest Ecology and Management 171, 153-168. 3. Günlü, A., Başkent, E.Z., Kadıoğulları, A.İ. ve Ercanlı, İ., 2008. Classifying Oriental Beech (Fagus orientalis Lipsky.) Forest Sites Using Direct, Indirect and Remote Sensing Methods: A Case Study from Turkey. Sensors , 8(4), 2526-2540. 4. Kadıoğulları, A.İ., Günlü, A., ve Başkent, E.Z., 2014. Comparing forest sites classifications using two different satellite images and ground measurements in Eastern Turkey . Int. J. Global Warming, 6(1-2), 79-98. 5. Günlü, A., ve Başkent, E.Z., 2017. Toprak Nemi İle Radarsat Geri Yansıtım Değerleri Arasındaki İlişkiler; Artvin-Merkez ve GümüşhaneKaranlıkdere Orman Planlama Birimi Örnekleri. Kastamonu Uni., Orman Fakültesi Dergisi, 17 (1): 36-44.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yersel ölçümlerle birlikte uzaktan algılama verileri kullanılarak yetişme ortamı envanterinin belirlenmesinin öğrenilmesi
    Dersin İçeriği Yetişme ortamı envanterinin belirlenmesine ilişkin farklı uzaktan algılama verileri kullanılması ve yetişme ortamı haritalarının elde edilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 3
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 3
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 1
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 2
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 2
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 3
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster